Mint azt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter idén júniusban Debrecenben egy sajtótájékoztatón elmondta, ezért kiemelten fontos számunkra, hogy a hagyományos autózás időszakában elért kiemelkedő és vezető helyzetünket az autóipar új korszakában is megőrizzük. Ahogy egyre több ország határoz meg szigorú előírásokat a károsanyag kibocsátással kapcsolatban, úgy merülnek fel újabb és újabb forradalmi technológiák az autózás területén.
Megfelelő helyettesítőre van szükség a jelenlegi üzemanyagok helyett
Az autógyártók, mint a BMW vagy a Porsche, elkezdtek olyan szintetikus üzemanyagokat vizsgálni lehetséges alternatívaként, melyek a szigorúbb kibocsátási előírások mellett is hatékonyan használhatóak a belsőégésű motoroknál. A www.motorauthority.com weboldal szerint azonban Jason Fenske, az Engineering Explained műsorvezetője, szkeptikusan áll ehhez az új üzemanyag-technológiához.
A szintetikus üzemanyagok megteremthetik a fenntartható autózás feltételeit
Az oldal véleménye szerint míg a benzint és a dízelüzemanyagot a természetben előforduló nyersolajkészletekből állítják elő, addig a különböző szintetikus üzemanyagokat molekulák kombinálásával hozzák létre. Így kémiai úton keletkezik egy olyan anyag, mely képes a hagyományos fosszilis üzemanyagokhoz hasonlóan viselkedni a belsőégésű motorban.
A MotorAuthority cikkében azt írja, hogy
Fenske szerint ez a folyamat szén-dioxid semleges, mivel a legtöbb szintetikus üzemanyag egyik fontos összetevője a légkörből kivont szén.
Így bár a szintetikus üzemanyag használata, azaz elégetése továbbra is szén-dioxid kibocsátást eredményezhet, de ezt elméletileg ellensúlyozza a légkörből kivont szén mennyisége, amely az előállításhoz szükséges. Tehát a szén-dioxid mérleg akár át is billenhet a negatív oldalra abban az esetben, ha több szintetikus üzemanyag kerül előállításra, mint amennyit felhasználnak.
Fenske a www.motorauthority.com kérdésére elmondta, hogy
további előnye a szintetikus üzemanyagoknak, hogy a benzinhez hasonló energiasűrűséggel rendelkeznek.
Bár nem lehetséges teljesen azonos energiasűrűséget elérni, de sokkal kedvezőbb ennek értéke a szintetikus üzemanyag használatával, mint a hidrogén, vagy a jelenlegi elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátorok esetében.