Levezették, hogy hogyan is néz ki a gazdasági semlegesség a gyakorlatban: szép évünk lesz jövőre (VIDEÓ)
Ömleni fog a pénz Nyugatról és Keletről, közben pedig Magyarország gyártja a GDP-t.
Valódi válsághelyzettel kell megküzdeniük a nagy autógyártóknak, mivel hiány mutatkozik a megbízható szezonális munkavállalók tekintetében.
Nincs elég nyári munkás
Ez alól a General Motors sem kivétel, hiszen az egyik létfontosságú üzemegységben, ahol a Chevy Silverado modell készül, ugyanez a probléma áll fenn. Éppen ezért azt fontolgatja a vállalat, hogy megváltoztatja a felvételi eljárást és a potenciális dolgozóknak kötelező jelleggel át kell esniük egy marihuána tesztelésen, tudhatjuk meg a Detroit Free Press jelentéséből.
Két UAW (United Auto Workers) boltvezető, Eric Welter a GM flinti és Rich LeTourneau a Fort Wayne-i egységek vezetői úgy gondolják, hogy ez a tesztelés egyfelől limitálja, másfelől megszűri a lehetséges nyári munkásokat. Flintben 450, míg Fort Wayne-ben további 275 részmunkaidős idénymunkásra van szükség. A General Motors szóvivője, Dan Flores, nem volt hajlandó részleteket elárulni a Free Pressnek, csak annyit mondott, hogy az javaslat kérdéseit cégen belül vitatják meg.
A tesztelés és a munka részletei
A marihuána orvosi használata 36 államban legális, míg szórakozási célra 16 államban lehet igénybe venni, beleértve Michigan államot is, ahol a GM flinti egysége üzemel. A tesztelés során hajmintát vesznek az alanyoktól, mely alapján az eredmények hetekkel korábbra is visszavezethetőek.
Welter elmondta a napilapnak, hogy az eljárás korlátozza a fiatal munkavállalókat, akik aztán nem jelennek meg az interjún. A dolgozók tetszésének elnyerését nehezítő körülmény még a szakszervezeti szerződésben meghatározott 16,67 dolláros kezdő órabér, ami az alkalmi munkás státuszban foglalkoztatottaknak jár. Emellett pedig a munkavállalóknak rugalmasnak kell lenniük a munkaidővel kapcsolatban is, hiszen fennáll az eshetősége annak, hogy nem részmunkaidőben, hanem teljes munkaidőben kell dolgozniuk egy-egy napot, a különböző műszakokon belül.
De mi lesz a Silveradoval?
A fent említett probléma az egész iparágra kiterjed, és ha ez nem lenne elég, az autók megépítése során alkalmazott chipekből is hiány mutatkozik. Az elmúlt hónapban sok címlapon szerepelt, hogy a General Motors Active Fuel Management (AFM) nélkül gyárt le kisteherautókat, köztük a GMC Sierra és a Silverado modelleket is ennek következtében. A GM riválisa, a Ford is ennek a hiánynak köszönhetően kénytelen volt sok ezer jármű befejezésének elhalasztására. Tehát elmondhatjuk, hogy az elmúlt évben problémák sorozata ütötte fel a fejét az autógyártó vállalatoknál, amelyek komoly következményeket vontak maguk után.