Brüsszel szerint óriási siker, hogy az Európai Unió újabb területen veszíti el örökre egykori vezető szerepét

Trump piacvédő intézkedései ellenére Brüsszel nem tágít, lemondhat az amerikai piacról Európa autógyártása.

Valódi válsághelyzettel kell megküzdeniük a nagy autógyártóknak, mivel hiány mutatkozik a megbízható szezonális munkavállalók tekintetében.
Nincs elég nyári munkás
Ez alól a General Motors sem kivétel, hiszen az egyik létfontosságú üzemegységben, ahol a Chevy Silverado modell készül, ugyanez a probléma áll fenn. Éppen ezért azt fontolgatja a vállalat, hogy megváltoztatja a felvételi eljárást és a potenciális dolgozóknak kötelező jelleggel át kell esniük egy marihuána tesztelésen, tudhatjuk meg a Detroit Free Press jelentéséből.
Két UAW (United Auto Workers) boltvezető, Eric Welter a GM flinti és Rich LeTourneau a Fort Wayne-i egységek vezetői úgy gondolják, hogy ez a tesztelés egyfelől limitálja, másfelől megszűri a lehetséges nyári munkásokat. Flintben 450, míg Fort Wayne-ben további 275 részmunkaidős idénymunkásra van szükség. A General Motors szóvivője, Dan Flores, nem volt hajlandó részleteket elárulni a Free Pressnek, csak annyit mondott, hogy az javaslat kérdéseit cégen belül vitatják meg.
A tesztelés és a munka részletei
A marihuána orvosi használata 36 államban legális, míg szórakozási célra 16 államban lehet igénybe venni, beleértve Michigan államot is, ahol a GM flinti egysége üzemel. A tesztelés során hajmintát vesznek az alanyoktól, mely alapján az eredmények hetekkel korábbra is visszavezethetőek.
Welter elmondta a napilapnak, hogy az eljárás korlátozza a fiatal munkavállalókat, akik aztán nem jelennek meg az interjún. A dolgozók tetszésének elnyerését nehezítő körülmény még a szakszervezeti szerződésben meghatározott 16,67 dolláros kezdő órabér, ami az alkalmi munkás státuszban foglalkoztatottaknak jár. Emellett pedig a munkavállalóknak rugalmasnak kell lenniük a munkaidővel kapcsolatban is, hiszen fennáll az eshetősége annak, hogy nem részmunkaidőben, hanem teljes munkaidőben kell dolgozniuk egy-egy napot, a különböző műszakokon belül.
De mi lesz a Silveradoval?
A fent említett probléma az egész iparágra kiterjed, és ha ez nem lenne elég, az autók megépítése során alkalmazott chipekből is hiány mutatkozik. Az elmúlt hónapban sok címlapon szerepelt, hogy a General Motors Active Fuel Management (AFM) nélkül gyárt le kisteherautókat, köztük a GMC Sierra és a Silverado modelleket is ennek következtében. A GM riválisa, a Ford is ennek a hiánynak köszönhetően kénytelen volt sok ezer jármű befejezésének elhalasztására. Tehát elmondhatjuk, hogy az elmúlt évben problémák sorozata ütötte fel a fejét az autógyártó vállalatoknál, amelyek komoly következményeket vontak maguk után.