Mint a Makronóm szerzői korábbi elemzésükben rámutattak, miután 1998 és 2002 között az első Orbán-kormány befagyasztotta a stratégiai vállalatok külföldieknek való értékesítését, 2003-ban a privatizációs bevételek az előző évi 28-szorosára ugrottak, az értékesített cégek száma pedig megháromszorozódott.
A patrióta gazdaságpolitikai keretrendszertől idegen módon 2010 előtt számos esetben a közvéleményben és a médiában kérdéseket ébresztő privatizációs sorozat valósult meg a budapesti reptér, a Földhitel és Jelzálogbank, a MOL részvénycsomagjának privatizációjával – utóbbin a hazai adófizetők 120 milliárd forintot vesztettek, amiből négyszer lehetett volna rendezni a kórházaink adósságát. Megtörtént a Főgáz, az Antenna Hungária, a Mahart Passnave, a MÁV Cargo, a Hungexpo, a Nemzeti Tankönyvkiadó vagy a Bábolnai Élelmiszeripari Rt. Magánosítása is, többnyire külföldi tulajdonba adva számos vállalatot, amely stratégiai ágazatokban működik.
Érdekesség, hogy az Antenna Hungáriát egy többségi állami tulajdonban lévő svájci cég vette meg. Míg a magyar repteret 2005-ben külföldi tulajdonba adták annak reményében, hogy ezzel Magyarország nemzetközi szerepe és a szolgáltatás minősége növekedhet, 2006-ban Amszterdam városa épp megvétózta a ma is állami tulajdonú Schiphol privatizációját, azzal érvelve, hogy a privatizáció hatására a repülőtér veszíthetne a nemzetközi központi légiforgalmi szerepéből.
A Bábolnai Élelmiszeripari Rt., a Mol, a Földhitel- és Jelzálogbank, a Magyar Lóversenyfogadást Szervező Kft. privatizációjával kapcsolatban a Nemzeti Nyomozó Iroda még nyomozást is indított, mivel az Állami Számvevőszék megállapította, hogy ezen ügyek 2004 és 2007 között legalább tizenötmilliárdos kárt okoztak az államnak.
Az állami vagyonból a 2002 és 2010 közötti szocialista kormányok megközelítőleg 190 céget privatizáltak.