A koronavírus ellenére is növelni tudta magyarországi forgalmát az IKEA a tavalyi évben

2021. január 29. 10:35

A koronavírus-járvány miatti nehézségek ellenére az IKEA magyarországi árbevétele 8,5 százalékkal, 98 milliárd forintra nőtt a vállalat 2019. szeptember 1-jétől 2020. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében az előző évihez képest – mondta az IKEA regionális kereskedelmi vezetője csütörtökön online sajtótájékoztatón.

2021. január 29. 10:35
null
Rádi Balázs

Mounia El Hilali kiemelte, hogy a járvány érezhető átalakulást hozott a vásárlói szokásokban, az online vásárlások erősödése miatt a vállalat magyarországi e-kereskedelmének forgalma az előző évhez képest megduplázódott.

Mint mondta, ez a növekedés erős nyomást is jelentett az üzletmenetben, ugyanakkor lehetőséget adott arra, hogy több munkavállalót foglalkoztassanak Magyarországon. A 2020-as pénzügyi évben 13 százalékkal nőtt a vállalat dolgozóinak száma, a pénzügyi év végén 1557 munkavállalót alkalmaztak.

A következő három évben az IKEA csaknem 21 milliárd forintos beruházást tervez Magyarországon,

ennek keretében egyebek mellett fejlesztik az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveleteket, illetve három újabb átvételi pontot alakítanak ki az ország középső, délnyugati és keleti részen – mondta a sajtótájékoztatón Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője.

A tavalyi pénzügyi évet értékelve Mounia El Hilali kifejtette: a vásárlói igények jobb kiszolgálására koncentrálva három új átvételi pontot nyitottak meg Magyarországon; a győri, a veszprémi és a hajdúdorogi helyszínek lehetővé teszik, hogy a vevők otthonukhoz közelebb vehessék át a megrendelt termékeket.

Az új szolgálatások közül kiemelte az otthonról igénybe vehető távtervezési lehetőséget, illetve a "kattints és vedd át" megoldást, a regionális kereskedelmi vezető szerint mindkettő népszerűvé vált a magyar vásárlók körében.

Federica Barberis a tervezett beruházásokról elmondta: jelentős fejlesztés várható a logisztikai központként is szolgáló soroksári IKEA áruházban, amely az átalakítás után a vállalat nemzetközi kísérleti projektje lesz.

A vásárlók egyre inkább érdeklődnek a fenntartható megoldások és termékek iránt, emellett a koronavírus okozta helyzet módosította a pénzköltési szokásokat is; az IKEA tapasztalatai szerint folyamatosan nő az igény a bútorok életének meghosszabbítására – ismertette Eva Mala Beluska regionális üzletfejlesztési és -szervezési vezető.

Mint mondta, fenntarthatósági pont néven olyan helyszíneket alakítanak ki áruházaikban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál szélesebb választékát kínálják. Emellett eszközöket és pótalkatrészeket biztosítanak a vásárlóknak, valamint megosztják velük azokat az ismereteket és ötleteket, amelyek segítségével bútoraik életciklusát még hosszabbá tehetik. A fenntarthatósági pontok 2021-ben nyílnak meg a magyarországi áruházakban.

(MTI)

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!