Állami mentőcsomagot kapott a KLM is, a holland királyi légitársaság 3,2 milliárd euró értékű hitelről és hitelkeretről állapodott meg a kormányzattal.
2020. június 30. 13:05
p
0
0
3
Mentés
A légitársaság pénteken közölte a honlapján, hogy a korábbi megszorító intézkedései ellenére kormányzati segítségre van szüksége a KLM-nek, mivel a több mint száz éves légitásaság
készpénzállománya nem elegendő ahhoz, hogy átvészeljék a koronavírus-járvány okozta válságot.
A megállapodás szerint a holland kormány 2,3 milliárd euró értékű, 90 százalékos állami garanciával rendelkező hitelkeretet tart fenn, amelyet 11 kereskedelmi bank nyújt. Emellett indirekt 1 milliárd eurós hitelt is nyújt az állam a légicégnek.
A KLM már jelezte: a hitelkeret felhasználása szigorú szabályokhoz kötött, de 620 millió eurót a jóváhagyás után le fognak hívni, az összeggel egy korábban használt hitelkeretet töltenek fel és zárnak le.
A holland kormány cserébe reorganizációt vár el a társaságtól, amely érinti a munkavállalókat, a felsővezetői fizetéseket, a járathálózatot és a cég struktúráját is, de részleteket nem közöltek.
A megállapodást a holland kormánynak és az Európai Bizottságnak, mint az unióversenyjogi szervének is jóvá kell hagynia. A Ryanair ír fapados légitársaság a közösségi médiában már közölte: az Európai Unió Bíróságán támadja meg a KLM-nek nyújtott mentőcsomagot, mert
álláspontja szerint az versenytorzító hatású.
Az elmúlt időszakban több nagy légitársaság is állami mentőcsomagot kapott: a Lufthansa 9 milliárd eurót, az Air France 7 milliárd eurót, az Alitalia 1,7 milliárd eurót kapott.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Világszerte kihívást jelent a születésszám csökkenése: Dél-Koreában a legsúlyosabb a helyzet, Európában elsősorban az olaszok küzdenek a problémával. Szakértők szerint az okok közt szerepel a világjárvány és a gazdasági helyzet is.
A rendkívüli helyzet különösen nagy terhet rótt az egészségügyi dolgozókra, a katonaságra és a rendvédelmi szervekre is. Heroikus küzdelemnek lehettünk szemtanúi öt évvel ezelőtt nap mint nap.
Orbán Viktor miniszterelnök bejelentését egy hétre rá országos veszélyhelyzet kihirdetése követte, majd március 15-én már arról szóltak a hírek, hogy elhunyt az első magyar beteg.
Mely területek kellene leginkább fejleszteni Budapesten? Milyen megoldásokkal könnyíthető meg a lakáshoz jutás? Hogyan törhet ki a turizmus terén a főváros abból a skatulyából, hogy „Budapest olcsó és szép”? Többek között ezekről kérdeztük Tiborcz Istvánt, a BDPST Group tulajdonosát a az iCon-intelligent economy Gazdaságpolitikai Konferenciáján. Interjúnk.
Az van, hogy a kert szimbóluma egyrészt a földi paradicsomnak és magának a kozmosznak, amelynek középpontja az édenkert, másrészt előképe mintegy az égi paradicsomnak.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szvidrigajlov
2020. július 05. 13:51
Remek hír! Akkor újra alapíthatjuk a MALÉV-et!
Vagy mégsem?