A nemzetközi tanúsítócégek, mint az ESG (társadalmilag felelős befektetések) piacon vezető helyzetben lévő Sustainalytics megállapítása szerint a zöld államkötvények bevezetését, az abból befolyó összegek felhasználását, a támogatható projektek kiválasztását, monitoringját szabályozó Lengyel Zöld Kötvény Keretrendszer teljes összhangban van az irányadó nemzetközi sztenderdekkel, az ICMA (International Capital Market Association) által 2014-ben kidolgozott Green Bond Principles elveivel. A Keretrendszernek megfelelően, a befolyó forrásokból kizárólag környezetbarát közlekedést, fenntartható mezőgazdasági és vidékfejlesztési tevékenységet, megújuló energiatermelést, nemzeti parkokban megvalósuló fejlesztéseket, erdősítést és fenntartható erdőgazdálkodást, hulladékmenedzsmentet és klímabarát szemléletváltást támogató projekteket lehet támogatni.
A piacra juttatott lengyel zöld államkötvények több mint 90 százalékát külföldi, elsősorban francia, német, brit és benelux befektetők, alapkezelők, bankok, központi bankok, közintézmények, nyugdíjbiztosítók és biztosítótársaságok vásárolták meg. A tapasztalat az, hogy köszönhetően az állampapírok csökkenő hozamkörnyezetének,
a lengyel állam az egyéb alternatívákhoz képest olcsó forrást tudott teremteni, amiből az ország előtt álló igen komoly környezeti- és klímakihívások megoldását képes finanszírozni.
A lengyel példát később néhány másik európai ország is követte, többek között Belgium, Hollandia, Franciaország és Írország. Európán kívül Indonéziában és a Fidzsi-szigeteken próbálkoztak zöld államötvény kibocsátással.
A kilátásba helyezett magyar zöld államkötvénnyel is a Lengyelországihoz hasonló a helyzet. Az elmúlt 8 évben a magyar állampapírok hozama is jelentősen, mintegy 7 százalékponttal csökkent, ami szoros összefüggésben van az ország egyre javuló gazdasági teljesítményével. A GDP dinamikus, az uniós átlagot lényegesen meghaladó növekedése, az államadósság ahhoz viszonyított fokozatos csökkenése és szerkezeti átalakítása, valamint a makrogazdasági egyensúly megtartásának képessége vezetett a hitelminősítők felminősítéseihez és az állampapírhozamok csökkenéséhez. Mindez azt eredményezte, hogy tíz év alatt az államadóssághoz kötődő kamatfizetési kötelezettség a GDP 4 százalékáról, annak 1,9 százalékára esett vissza.