Ilyen feltételek mellett azt is hatékonyabbnak tartanám, ha a Főváros pénzben kezdené segélyezni az álláskeresőket (ha ők most, a munkaerőhiány kellős közepén erre valóban rászorulnak; ezt én nem tudom megítélni).
A Fővároshoz bekötött, civil közlekedési szakértőkből álló munkacsoportban arra a konszenzusra jutottunk, hogy csak csúcsidőn kívül szabad bevezetni ezt a kedvezményt, úgy viszont jó pilotja lenne, hogy a későbbiekben más szociális kedvezmények is így alakuljanak át.
Végül az előterjesztésben nyoma sem volt csúcsidei korlátozásnak, az előterjesztő figyelmen kívül hagyta a javaslatot.
Fel kell ismerni, hogy a jelenlegi pénzügyi korlátok mellett nem fog menni az, hogy egyszerre tovább bővítjük a tömegközlekedés szociális funkcióját, és még ráadásul a fenntarthatóság jegyében vonzóbbá is tesszük az autóhasználattal szemben.
Pénzügyi korlát mellett ezek egymást kizáró opciók. Az utóbbit kellene választanunk, a kilencvenes évek közlekedéspolitikájának felélesztése helyett.”