A vállalatok esetében a magas pontszám alacsonyabb adókulcsokat, jobb hitelfeltételeket, könnyített piaci hozzáférést és több közbeszerzési lehetőséget jelent, míg
az alacsonyabb pontszámmal rendelkezőket szankciókkal sújthatják, és akár feketelistára is helyezhetik.
A kamara jelentése szerint a rendszer különböző szempontok – egyebek mellett adózás, vámfizetés, környezetvédelem, termékminőség – alapján minősíti a vállalatok tevékenységét, továbbá a szabályok betartására vonatkozó adataikat is vizsgálja majd, figyelemmel kísérve például az adatátvitelüket, vagy az árképzésüket. Ennek megfelelően egy Kínában működő multinacionális vállalatnak mintegy 30 különböző minősítési, illetve a szabályok betartására vonatkozó adattal kell majd operálnia, melyek csaknem 300 követelményt foglalnak magukba.
A rendszer elméletileg egyenlőbbé teheti a versenyt a Kínában működő vállalatok számára, hiszen az automatikus adatfeldolgozással és a pártatlan, algoritmus-alapú minősítésekkel nagyrészt kiiktathatóak a véletlenszerű döntések és a szabályozás szürke foltjai – állítja a jelentés, de figyelmeztet: a rendszer azonban kihasználható a nemzetközi vállalatok diszkriminálására.
A kamara jelentése felhívta a figyelmet: a rendszert már életbe léptették a külföldön tevékenykedő kínai vállalatok megfigyelésére, különös tekintettel a BRI projektekben résztvevő cégekre.