Úgy volt, hogy a zene miatt a békéstarhosi zenei gimnáziumba megy az általános iskola után: fel is vették, ám egy adminisztratív hiba miatt csak a következő évre jegyezték elő. Ő viszont nem akart egy évig otthon várni, ezért szülői támogatással felment Pestre tanulni. Harmadikos közgazdasági gimnazistaként jött aztán az ötlet, hogy felvételizik a színművészeti főiskolára, bár verset nem szeretett mondani. A felvételin aztán Lehotay Árpád azt mondta: előbb érettségizzen le, utána jöjjön vissza. Törőcsik Mari mindezt úgy értelmezte, hogy ez az udvarias elutasítás egy formája, ám egy év múlva
mégis visszament, s fel is vették több száz jelentkező közül.
„Amikor először léptem át a főiskola Rákóczi úti épületének kapuját, szimbolikusnak éreztem ezt a hosszú, sötét lépcsőházat, amelyek a végét már nem is lehet látni. Gondoltam, ilyen ez a pálya is, amit választottam” – mondta már idősebb korában a színésznő. Aztán csupán másodéves volt, amikor a rendező Fábri Zoltán egy fiatal parasztlány karaktert keresett a Körhinta című filmjéhez. Amikor meglátta Törőcsiket, nem tétovázott. Fábrinak nem tetszett a Törőcsik Mariann név, mivel akkoriban már volt egy neves Marianne nevű színésznő, Krencsey Marianne. A Mari nevet javasolta, meg azt is, hogy a Törőcsiket is változtassa meg, de ebbe nem ment bele.
A fiatal lány egyszeriben – Soós Imrével együtt – az ország egyik legismertebb embere lett, a film sikert hozott, a nagy francia filmfesztiválra, Cannes-ba is eljutottak. 1957-ben aztán a fiatal Törőcsik Mari azzal szembesült, hogy Franciaországban is ismerik, sőt, a francia lapok mellett német, osztrák és svájci újságoknak is interjúkat adott. Ő is látta a France Soir című, másfél millió példányban megjelent újságot, amely nagy fényképet hozott róla, és csak annyit írtak a kép alá: a magyar Brigitte Bardot.
Az élményekkel teli utazásra a következőképpen emlékezett később a Film Színház Muzsika hasábjain: „Valóban nagy esemény és nagy ajándék volt számomra Cannes. Alkalmas arra, hogy elkapasson. Őszintén megmondom, olykor riasztott és fárasztott az a tülekedés-tolakodás, ami ott Cannesban a film világnagyságait, de az apró törtetőit körbefogta. Érdekes volt bámészkodni, hogy jön mondjuk Liz Taylor és eltelik tíz perc, amíg egyet tud lépni az őt körbeözönlő csodálóktól, s eltelik egy óra, amíg felér egy lépcsőn. De a végén már csak az a benyomás marad meg, hogy egy embert feltartóztattak a közlekedésben.”
Törőcsik Mari itthon pillanatok alatt a legfoglalkoztatottabb színésznők közé került.