Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Vége a Győr-Moson-Sopron két híres élelmiszeripari cége közötti látványos együttműködésének: nem árulja tovább a kapuvári Cserpes Sajtműhely termékeit a Lipóti Pékség. Saját tejtermékekkel rukkolnak inkább ki, ezeket keddtől lehet kapni üzleteikben.
Sorban állt a vásárcsarnokban, de nem volt túrórudi a péknél? Vett volna egy ricottát, de az se volt? A Cserpes Sajtműhely hétfői közleménye mindent megmagyaráz:
„Kedves vásárlóink, a mai naptól a Lipóti Pékség döntése alapján a Cserpes tejtermékek nem lesznek elérhetők a Lipóti Pékség üzleteiben. A budapesti piacokon lévő saját mintaboltjainkban, kínálóautóinkon, országszerte a Cserpes Sajtműhely szerződött hivatalos partnereinél és a Cserpes Tejivókban természetesen változatlanul megtalálják őket.”
A döntés oka, hogy a Lipóti Pékség saját tejtermékcsaládot indított Lipóti néven: árulnak tejet, rögös és leveles túrót, túrórudat, tejfölt, natúr és gyümölcsös joghurtot, ivójoghurtokat, kefírt. A termékek április 19-étől, keddtől érhetőek el a szigetközi településről elnevezett üzletekben. A Mandiner egyik szerkesztője rögtön leugrott egy Lipóti Pékségbe, hogy megnézze, ki gyártja a Lipóti-tejtermékeket, de egy kivételével nem találtunk semmit, ami közelebb vinne minket a gyártóhoz, mindenhol a forgalmazó Lipóti Pékség nevét tüntették fel a címkén.
Az egy kivételen a gyártó a Lipóti Csemege Kft. volt.
FRISSÍTÉS: Mint megtudtuk, a Lipóti Pékség saját tejüzemben készíti a termékeket. „Két évig dolgoztunk a tejtermékek gyártásának előkészítésén és piaci bevezetésén. A Debrecen mellett található tejüzem megvásárlása és fejlesztése, valamint a termékfejlesztéssel kapcsolatos beruházás teljes összege meghaladja a 100 millió forintos nagyságrendet” – nyilatkozta Tóth Péter, a Lipóti Pékség alapító tulajdonosa.
Az tulajdonos elmondta: a Lipóti teljes árbevétele 2015-ben megközelítette a 10 milliárd forintot, az idén pedig az előzetes várakozások szerint át is lépik ezt a határt. A társaság elsősorban a kelet-magyarországi térségben tervez új egységeket nyitni, emellett továbbra is szerepel a hosszú távú célok között a külföldi terjeszkedés, ezen belül is például az ausztriai piacra lépés.