Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
Az érzelmi számítások az informatika egyik legizgalmasabb, az ember-gép interakció és a mesterséges intelligencia jövője miatt is kulcsfontosságú területe. Az oktatásban, depresszió kezelésében és orvosi diagnózisok felállításában egyaránt fontos szerepet játszhat.
Andrew Moore, a Carnegie Mellon Egyetem (CMU) Számítástudományi Iskolájának igazgatója szerint az MI egyre jobb érzelmek olvasásában.
A számítógépes rendszerek sokkal hasznosabbak, ha képesek megérteni, hogy milyen érzelmi állapotban van kommunikációs partnerük. Justine Casselle, a CMU kutatója a tanulás szempontjából vizsgálja gyerekek számítógéppel folytatott történő interakcióit. Másik gyerek szimulációját használva kiderült: sokkal jobb tanulmányi eredményeket érnek el, ha a szimulált gyerek élethűen reagál érzelmi állapotukra.
Jeff Cohn, a Pittsburgh Egyetem kutatója arckifejezések alapján próbálja megállapítani depresszióban szenvedő betegek reakcióit a kezelésre. A nagyfelbontású kamerák elegendő bőrmozgást fedeznek fel ahhoz, hogy megállapítsák, mikor melyik arcizmot használjuk. A rendszer arctevékenység kódoló programmal térképezi fel az érzelmi állapotokhoz kapcsolódó szándékos és tudatalatti tevékenységeket.
Louis-Philippe Morency, CMU-kutató bemutatta, hogy hagyományos robotokkal összehasonlítva, az érzelmeket „értők” hogyan érnek el jobb eredményeket pontos diagnózishoz nélkülözhetetlen információk megszerzésében.