Az Utsunomiya Egyetem fejlesztése a fókuszált femtoszekundumos lézertechnológiát turbózta fel, a trükk, hogy a másodperc 10−15 -nyi töredékéig tartó lézerimpulzusokkal jelenítik meg a hologramot. A másodperc egy biliárdod részéig tartó lézerimpulzusok előnye, hogy a szokásos nanoszekundumos megoldással ellentétben biztonságosabb, nem okoz sérülést a bőrön, stimulálja viszont a tapintásért felelős receptorokat. Eredménye, hogy a fénysugarak reagálnak a tapintásunkra is. A 3D tervezésben és az egészségügyben, ahol precíziós nagy pontosságot igénylő feladatok szerepelnek használhatják sikerrel az új technológiát, de az IT és játék- és szórakoztatóipar is fel tudja használni az új megoldást, mert így eleve már interaktívvá tehetjük magát a hologramot. Az LG már teszteli a technológiát, ők egy 3D hologram Rubik-kockát mutattak be nemrég, de 2021-re már 10 inches HoloTV-t is ígérnek ezzel a megoldással. Valószínűleg a leghamarabb a számítógép perifériák, mint a holografikus billentyűzet, vagy a csetes alkalmazásokban találkozhatunk a Fairy Lights megoldásával (a beszélgetőtárs megérinthető lesz). Kérdés az, a virtuális valóság vagy a holografikus fog előbb elterjedni és szabványosodni. Az előbbi a jelenlegi headset-ek nagysága miatt, az utóbbi pedig a hologram méretének kicsiny volta miatt (nagyobb lézereket kell alkalmazni) csak a jövő zenéje még.