További bajok is vannak a Telex cikkével
Trump rendeleteinek közvetlen előzménye tehát az, hogy Joe Biden 2021-ben két rendelettel (itt és itt) az egész kormányzatban elterjesztette a DEI-t: létrehozott egy „kormányszintű DEIA-tervet”, amibe minden kormányzati szerv saját személyzeti politikájának illeszkednie kellett, saját „ügynökségi DEIA stratégiai terve” által.
Donald Trump kilenc rendeletet szentelt DEI-féle dolgok (valamint a kötelező gendernyelvezet és a transzneműség erőltetése) felszámolásának. Az elnök és csapata ugyanis úgy gondolja, hogy a DEI valójában „megosztó és veszélyes kedvezményező hierarchiát” hoz létre, illetve alapvetőan erkölcstelen diszkriminációs gyakorlat.
Ezért elrendelte, hogy minden kormányzati ügynökség, osztály- vagy bizottsági vezető szüntesse meg az összes DEI-irodát és beosztást (beleértve, de nem kizárólagosan a „Chief Diversity Officer” pozíciókat), minden DEI-pozíciót, bizottságot és programot, minden egyenlősítési kezdeményezést vagy programot.
A környezetvédelemmel kapcsolatos aggodalmak annyiban helytállóak lehetnek, hogy az ezzel foglalkozó ügynökségek statisztikákat vezetnek, s hogy ha ezentúl nem kötelező bizonyos korábbi irányelveket figyelembe venniük, akkor változhat a módszertan, ami probléma lehet a szakembereknek akkor is, ha a kimaradt idő után lejelenti a hivatal a kimaradt számokat, mivel ez megnehezíti a következetes adatfeldolgozást. Ugyanakkor azért ez a jelenség nem ismeretlen a tudományban, ami túl fogja élni az időszakos káoszt.
A Telex cikke úgy fogalmaz, hogy az elektromos járművek állami támogatásának megszüntetéséről döntött Trump. De valójában nem erről van szó. Mivel Trump is túlzott ezzel kapcsolatban, amikor erről beszélt, ezért a kritikusai is túloznak. Azonban nem volt szó ilyesfajta támogatásról. Az inflációcsökkentésről szóló 2022-es törvény különféle kedvezményekkel és ösztönzőkkel elő akarta mozdítani az elektromos autók kereskedését Amerikában. A megfogalmazott cél az, hogy 2032-ig az Egyesült Államokban forgalmazott autók 60 százaléka legyen elektromos. Ezen akadtak ki a republikánusok, akik ezt piactorzításnak tartják. Egyébiránt az egész kérdéskör tagállami hatáskör, attól még tehát, hogy Trump nem tűz ki ilyen célokat, Kalifornia és bármely más tagállam saját hatáskörben kitűzhet. Ugyanakkor fontos rámutatni, hogy
csúsztatás az elektromos autók vásárlásának állami ösztönzésétől való elállást tudományos kérdésnek beállítani.
A logika nyilván az, hogy a klímaváltozás tudományosan bizonyított, ezért ha a kormány nem támogatja indirekt ösztöndzőkkel az elektromos autók kereskedését, akkor tudományellenes. Ez azonban nincs így, ez eminensen politikai kérdés, nem pedig tudományos.
Csak férfiakról és nőkről beszélni sem tudományellenes. Eme vádnál annak a tipikus radikális álláspontnak lehetünk a tanúi, amely úgy vélekedik, hogy velük kezdődik a történelem. Másként fogalmazva: húsz éve is csak nőkről és férfiakról beszéltek a kormányzatokban – vajon az is tudományellenes volt? Ugyanakkor ezügyben ajánlom az olvasó figyelmébe a New Atlantis folyóirat 2016-os különszámát, mely a vonatkozó kutatásokat áttekintve arra jutot, hogy csak az tudományos és következetes, ha férfiakról és nőkről beszélünk, a nemek pedig binárisak.
Ráadásul ide citálhatnánk azt az Economist által feltárt botrányt, hogy a legnagyobb transzneműséggel foglalkozó orvosi érdekvédelmi szervezet, a WPATH hazudott és kutatásokat manipulált. Talán ez nagyobb probléma, mint az, hogy milyen nyelvet használhatnak a kormányzat által alkalmazott tudósok.