Nyugat-Európa munkavállalóit leépítési hullám sújtja, közben Brüsszel még mindig Ukrajna érdekeivel foglalkozik
Már több millió munkahely megszűnését okozta Nyugat-Európában Brüsszel késlekedése.
Egy közel 230 éves vállalat sem bírta az elhibázott brüsszeli gazdaságpolitika következményeit.
Nyitóké: Getty Images / Richard Hamilton Smith
A német Gerhardi Kunststofftechnik GmbH átvészelte Napóleon invázióját, a nagy gazdasági világválságot és két világháborút. Brüsszelnek azonban sikerült térdre kényszeríteni a vállalatot, amely a Mercedes-Benz beszállítójaként az autóipar ikonikus emblémáját gyártotta.
Ezt is ajánljuk a témában
Már több millió munkahely megszűnését okozta Nyugat-Európában Brüsszel késlekedése.
Az 1796-ban alapított Gerhardi kezdetben fémtermékeket gyártott, mielőtt meglovagolta volna a háború utáni németországi autóipari fellendülést. A fröccsöntés és a melegpréselés mestere a Mercedes-Benz Group AG megbízható beszállítójává tette a hűtőrácsok, kilincsek és krómozott díszlécek terén. A múlt hónapban azonban az emelkedő költségek és az elsorvadó kereslet miatt a vállalat csődöt jelentett, bizonytalan jövő elé állítva 1500 alkalmazottját – írta a Bloomberg.
A vállalatok nemcsak Németországban vannak nehéz helyzetben. A Volkswagen AG mellett, a Stellantis és az amerikai Ford európai egységeinél is fájdalmas megszorításokat terveznek, amelyek még tovább ronthatják a beszállítók helyzetét.
Az autóipari beszállítóka tömörítő CLEPA lobbiszervezet szerint idén az európai alkatrészgyártók 53 ezer munkahely leépítését jelentették be, a legtöbbet Németországban.
Az autóipari beszállítók mintegy 1,7 millió munkavállalót foglalkoztatnak az Európai Unióban, és évente mintegy 30 milliárd eurót (31,2 milliárd dollár) költenek kutatásra és fejlesztésre.
A McKinsey tanácsadó cég szerint minden ötödik autóipari beszállító arra számít, hogy jövőre veszteséges lesz.
Ezt is ajánljuk a témában
A globális kereskedelem súlypontja Délkelet-Ázsiába helyeződik át, ahol az ASEAN országok gazdasági integrációja és dinamikus növekedése a világpiac motorjává teszi a régiót. Kína és az Egyesült Államok között lavírozva a térség geopolitikai hatalma is folyamatosan erősödik.
***