Leáldozóban a Mercedes csillaga: csődbe ment az ikonikus emblémát gyártó vállalat

2024. december 25. 15:00

Egy közel 230 éves vállalat sem bírta az elhibázott brüsszeli gazdaságpolitika következményeit.

2024. december 25. 15:00

Nyitóké: Getty Images / Richard Hamilton Smith

A német Gerhardi Kunststofftechnik GmbH átvészelte Napóleon invázióját, a nagy gazdasági világválságot és két világháborút. Brüsszelnek azonban sikerült térdre kényszeríteni a vállalatot, amely a Mercedes-Benz beszállítójaként az autóipar ikonikus emblémáját gyártotta.

Ezt is ajánljuk a témában

Az 1796-ban alapított Gerhardi kezdetben fémtermékeket gyártott, mielőtt meglovagolta volna a háború utáni németországi autóipari fellendülést. A fröccsöntés és a melegpréselés mestere a Mercedes-Benz Group AG megbízható beszállítójává tette a hűtőrácsok, kilincsek és krómozott díszlécek terén. A múlt hónapban azonban az emelkedő költségek és az elsorvadó kereslet miatt a vállalat csődöt jelentett, bizonytalan jövő elé állítva 1500 alkalmazottját – írta a Bloomberg. 

A vállalatok nemcsak Németországban vannak nehéz helyzetben. A Volkswagen AG mellett, a Stellantis és az amerikai Ford európai egységeinél is fájdalmas megszorításokat terveznek, amelyek még tovább ronthatják a beszállítók helyzetét. 

Az autóipari beszállítóka tömörítő CLEPA lobbiszervezet szerint idén az európai alkatrészgyártók 53 ezer munkahely leépítését jelentették be, a legtöbbet Németországban.

Az autóipari beszállítók mintegy 1,7 millió munkavállalót foglalkoztatnak az Európai Unióban, és évente mintegy 30 milliárd eurót (31,2 milliárd dollár) költenek kutatásra és fejlesztésre.

A McKinsey tanácsadó cég szerint minden ötödik autóipari beszállító arra számít, hogy jövőre veszteséges lesz.

Ezt is ajánljuk a témában

Délkelet-Ázsia: A világkereskedelem új gravitációs központja

A globális kereskedelem súlypontja Délkelet-Ázsiába helyeződik át, ahol az ASEAN országok gazdasági integrációja és dinamikus növekedése a világpiac motorjává teszi a régiót. Kína és az Egyesült Államok között lavírozva a térség geopolitikai hatalma is folyamatosan erősödik.

***

 

Összesen 107 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzaboGeza
2024. december 26. 21:55
Ha csak nem valami, ősrégi megállapodás áll, "MERT A HÜLYE NÉMETEK KÉPESEK ERRE IS" a szerződés hátterében, nem értem miért nyírják ki egymást, a saját hazájukban!!!!?????
pragmatika
2024. december 26. 11:03
Ez olyan, mint amikor egy növény kezd kiszáradni. Először a levelek kezdenek sárgulni, aztán az ágak elhalnak, a végén a törzs is kiszárad. Ez vár az európai gazdaságra, köszönhetően az orosz embargónak. A baj az, hogy ennek mi is megisszuk majd a levét.
scorpicores
2024. december 26. 09:59 Szerkesztve
A legfontosabb hogy a Coca cola kupakok el nem távolítását viszont rendeletben írta elő az eu...danke!
Chekke-Faint
2024. december 26. 08:36
Kína lesz a Mercedes új központja A következő években egyre inkább Kína felé fog fordulni a Mercedes-Benz, és a 2025-től kezdődő új elektromos stratégiájának már ez az ország lesz a központja a vezérigazgató szavai szerint. Tehát megint egy pofon Németországnak sajátjaitól.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!