Vége: óriási öngólt lőttek az olimpiai nyitóműsor szervezői – és még csak észre sem vették

2024. július 30. 04:39

Az a helyzet, hogy a keresztények társasága messze nem olyan tutyimutyi, mint amilyennek a liberálisok képzelik.

2024. július 30. 04:39
null
Ungváry Zsolt
Ungváry Zsolt
Mandiner

(A nyitóképen: Rayssa Leal, a női utcai gördeszka versenyszám bronzérmese; forrás: Instagram)

A nyugat hazudik. Azt hirdeti magáról, hogy nyitott, toleráns, elfogadó, de közben a saját aktuálisan bekattanó ideológiájának gátlástalan terjesztőjeként kirekesztő, gyűlölködő, uniformizáló, ellentmondást nem tűrő.

Az LMBTQ-szubkultúrát a sokszínűségre hivatkozva reklámozzák, de meleg egyszínűség lesz belőle. 

Az olimpiai megnyitón fellépők szerint joguk van megmutatni magukat, hogy ilyenek is vannak, ám nem teszik mellé a többit, az eltérőt, a hagyományosabbat, tömegesebbet, a normálisat. (Ez is Franciaország, talán így pontosabb lett volna Macron lelkendezése; na de még mi minden! És micsoda elsősorban? Erre kellene választ találniuk. De ez legyen az ő gondjuk.)

A nyugati mainstream vallás-, de leginkább keresztényellenes.

Akinek ez az elmúlt években nem tűnt fel, az most kaphatott egy kis ízelítőt, különösképpen ha melléje tesszük azt az információt, mely szerint egy brazil versenyzőnek, Joao Chiancának megtiltották, hogy a szörfdeszkáján a riói Krisztus-szobor képe legyen.

Krisztus ugyanis, szól az indoklás, vallásos alak (nofene?), és a játékoknak teljesen semlegesnek kell lenniük.

Ezt is ajánljuk a témában

(Azt csak halkan jegyzem meg, hogy ha minden vallásos jelképet tiltanak, azzal tulajdonképpen az ateisták lesznek a kedvezményezettek, tehát a teljes semlegesség elve mégis sérül.)

Azért a keresztényeké sem az a tutyimutyi, fülét-farkát behúzó társaság, mint amilyennek a liberálisok szeretnék látni. Egy másik brazil, a 16 esztendős Rayssa Leal, aki bronzérmet nyert női utcai gördeszkában,

jelbeszéddel üzente meg a világnak: Jézus az út, az igazság és az élet. 

Ezt is ajánljuk a témában

(Igazán nem akarok kekeckedni, de elképzelem a Zeusz főisten tiszteletére Olümpiában Krisztus előtt – na, már ezt se tudták volna dekódolni… – 716-ban rendezett játékokon a stadionfutás célba érő meztelen férfiait a kizárólag férfi közönség előtt, amint azt mondják nekik: gyerekek, 2740 év múlva női utcai gördeszkázásért osztanak majd érmeket… Tempora mutantur et nos mutamur in illis, mondták a rómaiak.)

Nagy kérdés, helye van-e a bármilyen politikai, hitbéli, ideológiai üzenetnek a sportpályákon.

Mindenesetre e pillanatban a brazil kislány tette bátrabb volt és inkább minősült az üldözöttekért való kiállásnak, mint a szakállas hermafrodita apostol és a kék törpe duettje az utolsó vacsoráról. A helyzet az, hogy nem a keresztények, nem a konzervatívok tettek mindent – beleértve a sportpályákat és az olimpiát is – csatatérré, az ideológiai háború hadszínterévé. Ha harc, hát legyen harc, vagy vonuljon vissza mindenki.

Az nem igazságos, hogy vallásgyalázás oké, de a megváltó Krisztus portréja nem az.

A szivárványos karszalagok és faji alapú térdeplések világában fura a vallási szimbólumok tiltása.

Ki a megmondóember, aki eldönti, melyik üzenet mehet és melyiknek nincs helye? Ez az egész woke-őrület a nemi eltévelyedések apoteózisával az emberiségnek csak egy kis százalékát érinti. Európa mindig az erkölcsi fölénnyel bíró iránymutató szerepében tetszeleg, de lassacskán már nem érdekel senkit. 

Az Oroszország elleni gazdasági bojkott például ugyanazoknak a magánügyévé vált, akik szerint a férfiak lehetnek terhesek,

mehetnek női öltözőbe, ha olyanjuk van, és teljesen érdektelen, ki robbantotta fel az Északi Áramlatot.

Az viszont akár jó hír is lehet, hogy a kereszténységgel való folyamatos foglalkozásuk, gúnyolódásuk arra utal, hogy mégiscsak tartanak tőle. Vagy legalábbis izgatja a fantáziájukat. Különleges, már-már perverz érdeklődésük felveti azt a kérdést: vajon harcolhat-e az ember az Istennel. Tudjuk, megpróbálta, keresztre feszítette, ő azonban legyőzte a világot. (Jn. 16,33)

Nem Pilátust, nem úgy általában az embert, nem a halált – hanem a világot; ez az ő perspektívája. Itt nem egyenlő erők küzdelme zajlik.

Jézust (vagyis az Istent) igazából nem lehet kigúnyolni; aki ezzel próbálkozik, az saját magát gúnyolja ki: saját önhittségét, beteg önimádatát, illetve komplexusait, meddő helykeresését tárja ország-világ elé. A Teremtőt ez meg sem karcolja; mi, keresztények is főleg a kettős mérce miatt bosszankodunk, mert emberi agyunk van, de másfelől azért pontosan tudjuk, hogyan és miért lett a világ, mi benne az ember helye, szerepe, ők viszont nem tudnak semmit, és 

féltékenységükben bántani akarnak.

Jól megmutatja a különbséget, ha a szörfdeszkás esetét párhuzamba állítjuk a megnyitó négyórás műsorfolyamával. Az egyik spontán, valódi hitre, értékekre épül, a másik megrendezett, felülről kikényszerített, elvárt. Mint a katari futball vb-n a német válogatott szájbefogós képe, amit néhány játékos erőszakolt rá a többiekre.

Nem mindig egyértelmű ugyanis, hogy kik fogatják be mások száját.

***

Ezt is ajánljuk a témában

Kapcsolódó vélemény

undefined

Varga Mátyás Zsolt

Mandiner

Idézőjel

Melyiket láthattuk a párizsi megnyitón az olimpiai értékek közül? Törpapa herezacskóinál tart a progresszió, bizony.

 

Összesen 168 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2024. július 31. 00:48 Szerkesztve
A társadalom, mint egymásrautaltságok hálózata szabályok nélkül fenntarthatatlan. Azért veszélyes a szocializálatlanság liberális kultusza, mert a társadalmi normák elutasításával felszámolja a társadalmat és a kultúrát. Egy kultúra addig marad életképes amíg, képes fenntartani a belső ellentmondásait. A kultúra a normák és érdekek közti ellentmondásokat szabályok által kordában tartott formában őrzi meg. Nem egy utópikus szintézis, hanem a szabályozott antinómia a kultúra normál állapota. Akik, a szabályokat akarják felrúgni azok, a kultúra és a társadalom rombolói. Kultúráltság az, ha valaki a kultúra értelmezés-hagyományának ismerete alapján értéket tulajdonít mindannak amit, a kultúra értékesnek tart és az értelmezés-hagyomány ismeretében elutasítja mindazt amit, a kultúra elutasít. Az értelmezés-hagyomány ismerete nélküli igenlés vagy elutasítás a műveltség hiányának jele. A neoliberalizmus hagyomány ellenessége kultúra és társadalom ellenes magatartás!
2024. július 31. 00:23 Szerkesztve
Intoleráns magatartás gúnyolódni mások vallásos meggyőződésén! Ráadásul ez nem csak gúnyolódás volt, hanem indoktrináció és provokáció. Provokáció: Előre megfontolt és ártó szándékú magatartás, megnyilvánulás, amellyel egy másik személyt vagy csoportot olyan visszavágásra késztetnek, amit később rá nézve hátrányosan használnak fel. /Wikipédia/ Az ártó szándékon van a hangsúly! Az un. polgárpukkasztás egy eufemizmus a provokációra! A tetszés és nem tetszés nem tetszőleges, hanem a kultúra által determinált! Ahhoz, hogy egy alkotás jelentsen valamit a befogadónak, ahhoz annak bele kell illenie az értelmezés hagyományba. Az értelmezés-hagyomány ismerete teszi lehetővé az értelmezést, megértést, a dolgokra való reflektálást. Amennyiben valami nem kapcsolódik az értelmezés hagyományhoz, az nem jelent semmit, értelmezhetetlen, értéktelen. Jelen esetben az alkotó, a szervezők és a NOB is bocsánatot kért azaz, elismerték, hogy másokat megsértettek vallási érzésükben.
2024. július 31. 00:00 Szerkesztve
"A teljes muszlim világot megrázta az utolsó vacsora párizsi paródiája." Magyar Nemzet
abcugabcug
2024. július 30. 15:27
ov minden tettével (lásd kormányzás) gyalázza a kereszténységet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!