Újabb gigaberuházást szerezhet meg Magyarország Franciaország elől
A szegedi megállapodás kapcsán egyszer már szempont volt, hogy Orbán Viktor jó kapcsolatot ápol Pekinggel.
A franciák és a németek is küzdöttek a BYD első európai gyáráért, ám most, hogy Magyarországra kerül, az EUObserver már arról ír, hogy veszélyezteti az uniós piacot.
Miért nem jó ötlet egy kínai autóakkumulátor-gyár Magyarországon – ezzel a címmel jelent meg hosszú elemzés a brüsszeli EUObserveren. A cikk a Teslát is megelőző BYD első európai üzemének hátterét foglalja össze, ám negatív megközelítésből, ami különösen érdekes azt követően, hogy a gigaberuházást olyan országok is szerették volna megszerezni, mint Franciaország, Németország és Spanyolország.
Most, hogy Szegeden épül fel a gyár, már nem annyira jó ötlet, sőt, veszélyes.
Megan Khoo kiemeli, a BYD-t szellemi tulajdonjogok megsértése, adatbiztonság és gazdasági kémkedés miatt vizsgálják, azzal vádolva, hogy terveket másolt a már ismert autógyártóktól.
A szerző szerint a kínai céget számos kritika érte a minőségellenőrzési és biztonsági problémákról, a környezetbarát etika hiányáról és a megkérdőjelezhető munkaügyi gyakorlatokról. Megjegyzi: az Európai Unió tagállamainak nem Kínára, hanem az uniós piacokat elárasztó kínai járművek elleni vámokra kellene összpontosítaniuk.
Khoo úgy véli,
a BYD-gyár létesítése veszélyes precedenst teremtene, mert lehetővé tenné, hogy a kínai vállalkozás az EU-n belül is túlszárnyalja az uniós cégek termelését.
Ezt is ajánljuk a témában
A szegedi megállapodás kapcsán egyszer már szempont volt, hogy Orbán Viktor jó kapcsolatot ápol Pekinggel.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: Orbán Viktor Facebook-oldala
Ezt is ajánljuk a témában
Pont ennyit ér a többi toposzuk is. Kohán Mátyás írása.