Belgrádban nagyon szomorúan nézik, mi történik Szegeden

2024. január 26. 09:28

A szerb lap információi szerint mindössze nyolc ponttal maradt le Belgrád Szegedtől a kínai BYD első európai üzemének megszerzéséért vívott harcban.

2024. január 26. 09:28
null

Megbízható források szerint Szeged mellett Belgrád, Szófia és Gent is versenyben volt a kínai BYD első európai elektromos autókat gyártó üzemének beruházásáért – közölte a Nedeljnik. Korábban francia lapok azt írták, Németország, Spanyolország és Franciaország is tárgyalt az ügyben, ám nem járt sikerrel. 

A magyar győzteshez Belgrád állt a legközelebb, a szerbek információi alapján Szeged 511 pontot kapott a kínai vállalat ranglistáját, Belgrád pedig 503-at.

A cikk emlékeztet, 2023 negyedik negyedévében a BYD értékesítette a legtöbb elektromos autót a világon, ezzel megelőzte a Teslát is. A szerző emellett azt is találgatja, milyen érvek alapján döntött Szeged mellett a kínai cég – a Le Monde egyébként erre már megtalálta a választ korábban. A lap összeállítása szerint a siker kulcsa mindenekelőtt abban rejlik, hogy

Orbán Viktor képes ápolni a Pekinggel való szoros kapcsolatát, októberben például ő volt az egyetlen uniós vezető, aki részt vett az Egy övezet, egy út csúcstalálkozón.

A BYD a magyar gazdaság történetének egyik legnagyobb beruházását hajtja végre.

Ezt is ajánljuk a témában

***

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Összesen 112 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
riccky
2024. január 28. 06:49
Na pontosan ezért témad az EU. Orbán (nem szeretem a kormányt, de mégis elismereksok mindent), szó szerint egyre föggetlenebbé teszi USAtól magát. Magyaroszgá egyre fontosabb USAnak. Miért? Mert Orosz-Kinai feszültségben hatalmas középvédő tud lenni. Hozzá kell tennem, mindenki csodálja magyarországot az illegális bevándorlás ellen, mielőtt lopontoztok olvassátok el az idegen nyelvű kommenteket facebookon stb
polárüveg
2024. január 28. 01:47
A szerb és magyar helyszín között Mo. EU tagsága lehetett a döntő. Szerbia is jól jár. Pireuszi vasútvonalon, akár a Tiszán a BYD forgalom biztos jelentős lesz. A munkások közé magyarul tudó szerbek is jelentkezhetnek jellemzően kb. 50 km-es körzetből. Ez a szerb határmenti ingatlanpiacot is megmozgatja. Várható egy új reptér építése a közelben, ahogy Győrben a péri reptér is az Audi és társüzemek hatására alakult nagygépessé. A bőnyi kikötő mintájára a szegedi tiszai kikötő szintén új életre kelhet, akár Arad irányába is. Mindezek szerb oldalon is hatni fognak több területen. Sőt, a romániai Arad és Temesvár térsége is érintett lehet munkaerőben, kiszolgáló ellátásban. Egy ilyen gyár a maga igényeivel és tőkeerejével a magyar kiszolgáló infrastruktúrára is hatással van. A földgáz, áram, csatorna, a geotermiás fűtés használattal és kialakítással, vagy az áramtermelő geotermiás erőmű építésénél szerepet játszhat ekkora cég. Magyarország nyertes, de Szerbia, Románia is nyert.
MandariNER
2024. január 27. 19:10
Ismét kiderült hogy a régióban Magyarországon Orbán tudja egyedül biztosítani a befektetőknek a legkisebb bérköltségeket és az államkasszába befizetendő legkevesebb adót.
mazsola-977
2024. január 27. 07:46
Kár, hogy nem volt lehetséges egy szerb magyar közös megoldás. Tudom hogy ennek nincs realítása, de dühit hogy a mainstream sajto& politikusok állandón támadják a szerbeket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!