Belgrádban nagyon szomorúan nézik, mi történik Szegeden

2024. január 26. 09:28

A szerb lap információi szerint mindössze nyolc ponttal maradt le Belgrád Szegedtől a kínai BYD első európai üzemének megszerzéséért vívott harcban.

2024. január 26. 09:28
null

Megbízható források szerint Szeged mellett Belgrád, Szófia és Gent is versenyben volt a kínai BYD első európai elektromos autókat gyártó üzemének beruházásáért – közölte a Nedeljnik. Korábban francia lapok azt írták, Németország, Spanyolország és Franciaország is tárgyalt az ügyben, ám nem járt sikerrel. 

A magyar győzteshez Belgrád állt a legközelebb, a szerbek információi alapján Szeged 511 pontot kapott a kínai vállalat ranglistáját, Belgrád pedig 503-at.

A cikk emlékeztet, 2023 negyedik negyedévében a BYD értékesítette a legtöbb elektromos autót a világon, ezzel megelőzte a Teslát is. A szerző emellett azt is találgatja, milyen érvek alapján döntött Szeged mellett a kínai cég – a Le Monde egyébként erre már megtalálta a választ korábban. A lap összeállítása szerint a siker kulcsa mindenekelőtt abban rejlik, hogy

Orbán Viktor képes ápolni a Pekinggel való szoros kapcsolatát, októberben például ő volt az egyetlen uniós vezető, aki részt vett az Egy övezet, egy út csúcstalálkozón.

A BYD a magyar gazdaság történetének egyik legnagyobb beruházását hajtja végre.

Ezt is ajánljuk a témában

***

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Összesen 112 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
riccky
2024. január 28. 06:49
Na pontosan ezért témad az EU. Orbán (nem szeretem a kormányt, de mégis elismereksok mindent), szó szerint egyre föggetlenebbé teszi USAtól magát. Magyaroszgá egyre fontosabb USAnak. Miért? Mert Orosz-Kinai feszültségben hatalmas középvédő tud lenni. Hozzá kell tennem, mindenki csodálja magyarországot az illegális bevándorlás ellen, mielőtt lopontoztok olvassátok el az idegen nyelvű kommenteket facebookon stb
Válasz erre
0
0
polárüveg
2024. január 28. 01:47
A szerb és magyar helyszín között Mo. EU tagsága lehetett a döntő. Szerbia is jól jár. Pireuszi vasútvonalon, akár a Tiszán a BYD forgalom biztos jelentős lesz. A munkások közé magyarul tudó szerbek is jelentkezhetnek jellemzően kb. 50 km-es körzetből. Ez a szerb határmenti ingatlanpiacot is megmozgatja. Várható egy új reptér építése a közelben, ahogy Győrben a péri reptér is az Audi és társüzemek hatására alakult nagygépessé. A bőnyi kikötő mintájára a szegedi tiszai kikötő szintén új életre kelhet, akár Arad irányába is. Mindezek szerb oldalon is hatni fognak több területen. Sőt, a romániai Arad és Temesvár térsége is érintett lehet munkaerőben, kiszolgáló ellátásban. Egy ilyen gyár a maga igényeivel és tőkeerejével a magyar kiszolgáló infrastruktúrára is hatással van. A földgáz, áram, csatorna, a geotermiás fűtés használattal és kialakítással, vagy az áramtermelő geotermiás erőmű építésénél szerepet játszhat ekkora cég. Magyarország nyertes, de Szerbia, Románia is nyert.
Válasz erre
0
0
MandariNER
2024. január 27. 19:10
Ismét kiderült hogy a régióban Magyarországon Orbán tudja egyedül biztosítani a befektetőknek a legkisebb bérköltségeket és az államkasszába befizetendő legkevesebb adót.
Válasz erre
1
1
mazsola-977
2024. január 27. 07:46
Kár, hogy nem volt lehetséges egy szerb magyar közös megoldás. Tudom hogy ennek nincs realítása, de dühit hogy a mainstream sajto& politikusok állandón támadják a szerbeket.
Válasz erre
5
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!