Mit szól az ellenzék az ide települő kínai autógyárhoz? Megkérdeztük!
A BYD a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházását hajtja végre Szegeden.
A vezető francia lap szerint Orbán Viktor pekingi kapcsolatainak köszönhető, hogy Magyarország Európa egyik legjobbjává válik az elektromos mobilitás felé való elmozdulásban.
Magyarország úton az európai elektromosautó-csata megnyerése felé – írja a Le Monde. A lap összeállítása szerint a siker kulcsa mindenekelőtt abban rejlik, hogy
Orbán Viktor képes ápolni a Pekinggel való szoros kapcsolatát, októberben például ő volt az egyetlen uniós vezető, aki részt vett az Egy övezet, egy út csúcstalálkozón.
A cikk szerint Európában jelenleg egyetlen város sem változik olyan gyorsan az elektromos mobilitás felé való elmozdulásának köszönhetően, mint Debrecen, ahol a BMW korszerű gyárában elektromos autókat, a CATL óriáscégnek pedig akkumulátorokat gyártanak majd.
A franciák emellett felidézik a BYD decemberi döntését, amely alapján a Teslát is legyőző kínai cég Szegeden építi fel első európai üzemét. A BYD képviselői korábban indokként arról beszéltek, hogy jó a kapcsolat a magyar hatóságokkal, kedvező a termelési, ipari és politikai ökoszisztéma.
Az Európai Számvevőszék előrejelzései alapján 2030-ra Magyarország – Németország mögött – Európa második legnagyobb akkumulátorgyártójává válik, megelőzve valamennyi regionális versenytársát, vagy éppen az olyan nagy országokat, mint Franciaország.
Ezt is ajánljuk a témában
A BYD a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházását hajtja végre Szegeden.
Ezt is ajánljuk a témában
A várakozások alapján 50 ezer ember érkezik a városba.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán