A Boeing szerint a 737 Max a világ legbiztonságosabb repülője, de nem merték elvinni a világ egyik legfontosabb légikiállítására

2024. február 23. 13:41

Az amerikai cég nem fél a kínai versenytárstól.

2024. február 23. 13:41

A Boeing 737 Max utasszállító repülőgép Dave Schulte, a Boeing ázsiai-csendes-óceáni térségért felelős kereskedelmi marketing ügyvezető igazgatója szerint „a legbiztonságosabb repülőgép” a piacon.

Az e heti Szingapúri Légi Szalonon újságíróknak nyilatkozva Schulte elismerte, hogy

a 737 Max 9 messze a legjobban vizsgált repülőgép a világon, a repülés történetében”.

Azt is elmondta, hogy az előző héten családjával együtt ő is repült egy 737 Maxon.

A Boeing nem mutatott be egyetlen kereskedelmi repülőgépet sem a légi bemutatón, mivel a Boeing egy 737 Max 9-es repülőgép továbbra is küzdenek a gépet érintő januári incidensek hatásaival.

Ezt is ajánljuk a témában

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal azóta egy sor korlátozást vezetett be a 737 MAX repülőgépekre, és

az utasbiztonsággal kapcsolatos aggályok miatt ideiglenesen megtiltotta a vállalatnak a gyártás bővítését.

Kérdésre Kína legújabb, C919-es keskenytörzsű utasszállító repülőgépéről, amely vasárnap a kiállításon első alkalommal repült mutatkozott be külföldön, Schulte azt mondta, hogy a repülőgép hasonló a már piacon lévő típusokhoz.

A kínai gépről az Airbus kereskedelmi repülőgépekért felelős vezérigazgatójának szintén azt mondta a héten, hogy a C919-es „nem sokban különbözik” attól, amivel az Airbus és a Boeing már rendelkezik.

Ezt is ajánljuk a témában

Az „elátkozott repülőgép” megint a csőd szélére lökte a Boeinget

Hiába a javuló eredmények, a Boeing amerikai óriásvállalat megint bizonytalan időszak elé néz. Vezérigazgatójának, David Calhounnak nem sikerült megoldania a repülőgépgyártó minőségi problémáit. Az ő helyzete sem rózsás, valószínűleg katapultülésben ül. Vajon megúszhatja-e a Boeing a legrosszabb forgatókönyvet?

A kínai repülőgép „nem fogja különösebben felkavarni a versenyt” – mondta Scherer. Elismerte azonban, hogy a C919-es „legitim erőfeszítés” Kína részéről, és hogy „a piac elég nagy a versenyhez”.

A C919-es gyártója, az állami tulajdonú Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) a keddi kiállításon közölte, hogy szerződést kötött a kínai Tibet Airlines légitársasággal, és véglegesített egy 40 darabos megrendelést a keskeny törzsű repülőgépekből.

Ipari szakértők azt állítják, hogy a kínai repülőgép lehet a Boeing és az Airbus kereskedelmi repülési duopóliumának legújabb kihívója. Chris Olin, a Northcoast Research elemzője korábban a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy a szakértők úgy vélik, „a Boeing problémái, különösen a 737 Max esetében lehetőséget jelentenek a Comac számára”.

Ezt is ajánljuk a témában

***

Nyitókép: Handout / NTSB / AFP

Mandiner éves előfizetés féléves áron!

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mandula0525
2024. február 24. 08:09
A padlót fogják felmosni a kínaiak ezzel a mocsokkal. Boeing alkalmazottak kezdjék update-elni az önéletrajzukat,mert szükség lesz rá hamarosan 😂.
Málaga21
2024. február 23. 19:48
Le Boeing
remi
2024. február 23. 15:03
Mivel mostanság a bőingnél értelmi fogyatékosok írják a szoftvereket és látássérültek szegecselnek így valóban komoly konkurencia lesz a kínai, ahol egy négyszer akkor népességből tudják leválogatni a tehetségeseket és nem Indiában íratják értelmi fogyatékosokkal a szoftvert.
svejk recidivus
2024. február 23. 14:18
"C919-es „nem sokban különbözik” attól, amivel az Airbus és a Boeing már rendelkezik." Fix ugyanolyan,csak fele annyiba kerül. Bagatell,nix para.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!