Azonnali hatállyal távozik a Boeing 737-es programjának vezetője
Az ok a modell közelmúltbeli, elhíresült problémái.
Az amerikai cég nem fél a kínai versenytárstól.
A Boeing 737 Max utasszállító repülőgép Dave Schulte, a Boeing ázsiai-csendes-óceáni térségért felelős kereskedelmi marketing ügyvezető igazgatója szerint „a legbiztonságosabb repülőgép” a piacon.
Az e heti Szingapúri Légi Szalonon újságíróknak nyilatkozva Schulte elismerte, hogy
a 737 Max 9 messze a legjobban vizsgált repülőgép a világon, a repülés történetében”.
Azt is elmondta, hogy az előző héten családjával együtt ő is repült egy 737 Maxon.
A Boeing nem mutatott be egyetlen kereskedelmi repülőgépet sem a légi bemutatón, mivel a Boeing egy 737 Max 9-es repülőgép továbbra is küzdenek a gépet érintő januári incidensek hatásaival.
Ezt is ajánljuk a témában
Az ok a modell közelmúltbeli, elhíresült problémái.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal azóta egy sor korlátozást vezetett be a 737 MAX repülőgépekre, és
az utasbiztonsággal kapcsolatos aggályok miatt ideiglenesen megtiltotta a vállalatnak a gyártás bővítését.
Kérdésre Kína legújabb, C919-es keskenytörzsű utasszállító repülőgépéről, amely vasárnap a kiállításon első alkalommal repült mutatkozott be külföldön, Schulte azt mondta, hogy a repülőgép hasonló a már piacon lévő típusokhoz.
A kínai gépről az Airbus kereskedelmi repülőgépekért felelős vezérigazgatójának szintén azt mondta a héten, hogy a C919-es „nem sokban különbözik” attól, amivel az Airbus és a Boeing már rendelkezik.
Ezt is ajánljuk a témában
Hiába a javuló eredmények, a Boeing amerikai óriásvállalat megint bizonytalan időszak elé néz. Vezérigazgatójának, David Calhounnak nem sikerült megoldania a repülőgépgyártó minőségi problémáit. Az ő helyzete sem rózsás, valószínűleg katapultülésben ül. Vajon megúszhatja-e a Boeing a legrosszabb forgatókönyvet?
A kínai repülőgép „nem fogja különösebben felkavarni a versenyt” – mondta Scherer. Elismerte azonban, hogy a C919-es „legitim erőfeszítés” Kína részéről, és hogy „a piac elég nagy a versenyhez”.
A C919-es gyártója, az állami tulajdonú Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) a keddi kiállításon közölte, hogy szerződést kötött a kínai Tibet Airlines légitársasággal, és véglegesített egy 40 darabos megrendelést a keskeny törzsű repülőgépekből.
Ipari szakértők azt állítják, hogy a kínai repülőgép lehet a Boeing és az Airbus kereskedelmi repülési duopóliumának legújabb kihívója. Chris Olin, a Northcoast Research elemzője korábban a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy a szakértők úgy vélik, „a Boeing problémái, különösen a 737 Max esetében lehetőséget jelentenek a Comac számára”.
Ezt is ajánljuk a témában
Nem jött jól az újabb botrány a már így is megtépázott hírű amerikai repülőgépgyártó óriásnak.
***
Nyitókép: Handout / NTSB / AFP