Hamarosan megtudhatjuk, mi okozta az indiai utasszállító tragédiáját

2025. június 27. 18:43

A hatóságok újabb fontos lépést tettek.

2025. június 27. 18:43
null

Sikeresen kinyerték az adatokat a június 12-én lezuhant Air India-járat feketedobozaiból, erősítette meg a BBC szerint az indiai polgári légi közlekedési minisztérium.

Ezt is ajánljuk a témában

A Londonba tartó Boeing 787-8 Dreamliner alig 40 másodperccel a nyugat-indiai Ahmedabad repteréről való felszállás után zuhant le.

A 241 emberéletet követelő szerencsétlenségnek mindössze egy túlélője akadt.

Ezt is ajánljuk a témában

A vizsgálat során mindkét feketedobozt megtalálták, az egyiket egy háztetőn, a másikat a roncsok között. Ezek a repülési adatokat és a pilótafülkében elhangzó párbeszédet rögzítették.

A minisztérium közlése szerint

az adatok elemzése jelenleg is folyamatban van, célunk az eseménysor rekonstruálása és a kiváltó okok feltárása a repülésbiztonság javítása érdekében.”

Ezt is ajánljuk a témában

Jennifer Homendy, az amerikai Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) elnöke reméli, hogy

India mielőbb nyilvánosságra hozza a vizsgálat eredményeit, mivel ez a légiközlekedés és a közbiztonság szempontjából is kulcsfontosságú.”

A gépet vezető Sumeet Sabharwal kapitány és másodpilótája, Clive Kundar utolsó üzenete a mayday-vészjelzés volt, majd a repülőgép egy sűrűn lakott városnegyedre zuhant.

Ezt is ajánljuk a témában

***

Fotó: Punit PARANJPE / AFP

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vasalo
2025. június 30. 14:33
Hát kezdenek szivárogni a balhék a Boeing katasztrofájárol. Mint kiderül a 787 legnagyobb használoja a japán ANA már 2019-ben jelentette, hogy hiba van a motorok szoftware vezérlésében amira az ameraikai hatoság FAA azonnal kiadott egy javitási parancsot (AD-t) ami alapján a Boeingnek ezt javitani kellett volna. Ez valami olyan gond volt a japánoknál, hogy a repülögép motorjai a landolás folyamán leálltak. Állitolag van valami szenzor, ami ezt okozza ( földközelben van a gép), hogy erre mi szükség van az nem derült eddig ki. Nost ezt a hibát a BOEING csak 2024-ben javitotta, ha javitotta, (állitolag el voltak foglalva a 737 MAX katasztrofáit okozo MCAS szoftware javitásával). Ráadásul a 2024-ben kiadott SW frissitést soha senki nem ellenörizte ( miért? ) . Nos az Air India gépe éppen ilyen helyzetben volt, amikor zuhanni kezdett a Föld még közel volt és valami leallitotta a motorokat. S csak most derül ki, hogy 2019 ota a 787-re több mint egy tucat AD-t rendelt el a hatoság, 👎🥾
2025. június 28. 20:56 Szerkesztve
Semmi konkrétot nem fogunk megtudni, mert a katasztrofa egy könyvnyi korábbi balhé eredménye. Azt már, aki követte az eseményeket, tudja, hogy az Air India több mint kétesen tartotta be a szabályokat s nemcsak most, hanem évek ota. Mi sem mond többet, mind az, hogy a katasztrofa pillanatában a managmentben éppen team building akciot tartottak, és még a telefont sem vette fel senki, amikor az értesités jött a balhéról. A bajok már Boeingnél kezdödtek ( amikor a börzemaklerek vették át a cég vezetését - annak már több mint 10 éve) és azota is gyültek a bajok aminek az egyik eredménye ez. Lehet, hogy megtudjuk, pontosan mi is történt, de annak az okait valoszinü soha nem, mert az is egy könyvtárnyi mennyiség lesz. 😱😱😱
vérgőz
2025. június 28. 07:04
hogy mi okozta? a DEA: az epilepsziás albinó törpék
eszesfejsze
2025. június 27. 20:59
Akkor most már addig nem megyek ki pisilni!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!