Miközben a Bizottság beleszáll a Szegedre érkező kínai gyárba, az Economist épp az ellenkezőjét javasolja

2024. január 13. 10:26

A lap szerint a nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat.

2024. január 13. 10:26

A Mandiner olvasói emlékezhetnek: Borzasztóan szúrja Brüsszel szemét, hogy Magyarországot választotta a kínai sikergyár, ezért vizsgálatot indítanak a Szegedre érkező BYD vállalattal szemben. Erről itt írtunk bővebben.

Ezt is ajánljuk a témában

Economist: A nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat

Az Economist cikkében azonban rámutat: elárasztják a fejlett világot a kínai autók, mire a Nyugat lezárná piacát, pedig inkább örülnie kellene, hogy az olcsó és környezetbarát járműveket kap. A lap szerint most nem fenyeget a veszély, hogy sokan elvesztik az állásukat emiatt.

A cikkből ugyanis kiderül, hogy Kína megelőzte az exportban a japánokat, a kereslet pedig egy nő: a cél a széndioxid kibocsátás csökkentése. Az elemzés szerint Kína megkétszerezheti világpiaci részesedését. A Nyugat Kínára mutogat geopolitikai okokból, mégis

hiba volna, ha kizárnák a kínai vetélytársakat

– írják.

Hangsúlyozzák: a hatalmas előnyök képest minimálisak a veszélyek, az olcsó és zöld autók jól jönnek Nyugaton és az elektromos járművek gyártása ugyan átalakulásokkal jár az ágazatban, de ennek nincs köze Kínához. Olcsósága mellett a kínai gyártmányok minőségileg is jobbak, írják. 

Az Economist szerint a nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat, hiszen Kína csak felgyorsítja az energiaszerkezet átalakulását, amit szerintük csak üdvözölni lehet.

***

Nyitókép: Shutterstock
 

 

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mich99
2024. január 24. 19:09
"a nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat" mekkora az esélye, hogy így tesznek, vagy éppen Brüsszelen keresztül érik el a piszkos érdeküket?!
2024. január 13. 15:00 Szerkesztve
Egyre erősebb a gyanúm, hogy az EU-s kínai autókkal szembeni büntetővámok + szankciók mögött valójában kínai lobbi áll. A kínai autóipar sokkal jobban jár, ha megszerzi a hazai piac globális multik kezében maradt részét, ami a 2017-18-as 12-14 millióról ugyan 8-10 millióra csökkent, de még mindig jóval nagyobb, mint az Európában vitatott 15-20%-os részesedés, ami legfeljebb 3 millió autó. A kínai autógyártók sokkal jobban járnának, ha az európai gyártók kiszorulnának Kínából, Európába bezárva pont olyan jelentéktelenné válnának mint az USA-ba szorult Ford vagy GM.
nemecsek-3
2024. január 13. 13:25 Szerkesztve
Csak, hogy szem előtt legyen, hátha olvassa a főszerkesztő is, hogy nem csak egy embernek van tele ezzel a hócipője. "papalimapapaF.Szabó 2024. január 13. 12:10 Nem lehet elégszer elmondani: katasztrófális a szerkesztői munka!" Maguk a szerkesztők is!!!! Ha legalább egyszer is elolvasnák amit kiraknak -óránként 5 perc ráfordítás- nem lenne ez.......persze ha nem hiányozna a nyelvi kultúra és szövegértési képesség. Az alapműveltségről, hogy például mennyi a milliárd, a millió, a hektár, hogy hol kellene végetérni a gyerekes bulvár jópofinak tartott döbbenetes észveszejtő letaglózó szövegeknek -és nincs vége a sornak- nem is beszélve.
trash5
2024. január 13. 13:20
Ezt a részt nem idézte a propagandista: És biztosan voltak támogatások. A „Made in China” program 2014-es elindítása óta Kína arcátlanul figyelmen kívül hagyta a globális kereskedelmi szabályokat, és az autógyártóit pénzelte. Nehéz pontosan meghatározni a kínai cégek alulárazott hiteleinek, tőkeinjekcióinak, vásárlási támogatásainak és állami szerződéseinek értékét. Egy becslés szerint azonban az ágazatra fordított teljes közkiadás a 2010-es évek végén az eladások harmadát tette ki. Ezek a támogatások a nyugati autógyártókkal, valamint a nyugati és dél-koreai akkumulátorgyártókkal létesített vegyesvállalatok technológiájának, szellemi tulajdonának állami segítséggel történő ellopásán felül értendők.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!