Kifogott az extrém hideg az elektromos autókon (VIDEÓ)
Chicago híres a szigorú téli időjárásáról, de idén különösen nehéz körülményekkel szembesülnek a lakosok a hatalmas hóviharok és rendkívüli hideg miatt.
A gyártó által megadottak köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Lelepleződtek az elektromos hajtású autók – egyre többen teszik fel a kérdést, lehet hinni azoknak a fogyasztási értékeknek, amiket a gyártók közölnek? A vezess.hu cikke szerint bizonyos keretek között védhető az elektromos autók általános teljesítményingadozása, de ezt ki is használja mindenki. A legtöbb esetben ott az „akár” szócska a hatótávadatok és fogyasztásadatok előtt...
Számos tényező befolyásolja a megtehető távolságot: a külső hőmérséklet, az akkumulátor hőmérséklete, az út minősége, a sebesség és a gázadagolás intenzitása, meg persze a klíma és a különböző egyéb fogyasztók is módosíthatják a hatótávolságot. Rengeteg a változó, így erre ígérni komoly felelősség. Hogy pontosan mennyi is a hazugság az elektromos autók fogyasztásában és hatótávolságában, annak az elemzés szerint csak alapos vizsgálatokkal lehet utánajárni.
Ezt is ajánljuk a témában
Chicago híres a szigorú téli időjárásáról, de idén különösen nehéz körülményekkel szembesülnek a lakosok a hatalmas hóviharok és rendkívüli hideg miatt.
Az autók mérőpadon futnak fix 23 fokos hőmérsékletben összesen 23,25 kilométert, vagyis nem 100 kilométer alapján mérik a liter/100 kilométer vagy villanyautóknál kilowattóra/100 kilométeres fogyasztást, hanem annak töredéke alatt, aztán a kapott infókból számolgatnak. Ez lesz az ígért és hitelesített fogyasztás.
Tele akkumulátorról indulnak, a teszt után pedig újra 100%-ra töltik. Ebből kiderül, mennyi a valós használható, nettó kapacitása az akkumulátornak, és persze az is, hogy a mérés alatt pontosan mennyi kilowattot fogyasztott el az autó – mutat rá az elemzés. A nettó kapacitásból és a fogyasztásból pedig kiszámolható a hatótávolság. Egy jó példa: a Škoda Enyaq szerint az autó akár 534 kilométert is megtesz teli töltéssel, a csúfos valóság szerint viszont csak 395-öt.
A gyári adatok és a valóság között minimum 15-20%-os különbséggel kell számolni, de a 30-40 kilométeres eltérés még talán nem is tűnik akkora lódításnak. A való életben azonban nem mindenki csak városban, csak országúton, vagy csak autópályán használja az autóját. És akkor még ott van az időjárás, a gumi, az aszfalt és még oly sok minden, amely befolyásolja a teljesítményt. Szóval csak óvatosan kezeljük a gyártó által megadott számokat.
Fotó: Thomas Banneyer/dpa