Bukarest lesz a legnagyobb bázisa a Wizz Airnek, Románia „nemzeti légitársaságának”
Magyarországon 15 gépet állomásoztat a fapados, Romániában 36-ot.
Hiába fordult az Európai Unió Bíróságához a Wizz Air: nem minősül tiltott állami támogatásnak a TAROM légitársaságnak adott kölcsön. A Malév esetében nem volt ilyen elnéző a testület.
Az Európai Unió Bírósága elutasította a Wizz Air fellebbezését, azaz jogszerűnek véli Bukarest 36,6 millió eurós hitelét a csődközelben lévő TAROM légitársaságnak, és álláspontja szerint az EU versenyfelügyeleti szerve helyesen nem minősítette tiltott állami támogatásnak – írja a Reuters.
A magyar hátterű fapados azt az érvet vitatja többek között, hogy a legfontosabb szolgáltatások esetében indokolt a világjárvány miatt anyagilag nehéz helyzetbe került vállalatok állami támogatása.
A Wizz Air szerint ugyanis a törvényszéknek nem sikerült alátámasztania, miért ne vehetné át egy versenytárs a kedvezményezett cég helyét a piacon.
Váradi József vezérigazgató egyszer már kimondta, hogy szeretnének Románia nemzeti légitársasága lenni, mára pedig abszolút piacvezetővé váltak az országban.
Az EU Bíróságának legfrissebb döntése azért is jelent némi meglepetést, mert a Malév ügyében messze nem volt ilyen elnéző: a légitársaságot 2007-ben privatizálták, majd 2010-ben visszavásárolták, és ezt követően olyan állami támogatásokban részesítették, amelyeket az Európai Bizottság utóbb jogellenesnek minősített.
Ezt is ajánljuk a témában
Magyarországon 15 gépet állomásoztat a fapados, Romániában 36-ot.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: NurPhoto via AFP/Urbanandsport