Baj van a Wizz Air gépek hajtóműveivel: változtatni kell a menetrenden!
A Wizz Air becslése szerint tízszázalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben.
Több mint kétszer annyi repülőgépet állomásoztat Romániában a Wizz Air, mint Magyarországon, sőt, a magyar hátterű fapados legnagyobb bázisa jövő júniustól már Bukarest lesz.
Júniustól további két Airbus A321neo típusú repülőgépet küld a Wizz Air Bukarestbe, ezzel a román főváros válik a magyar hátterű fapados legnagyobb bázisává – írja a Romania Insider.
A Wizz Air jövő nyártól Lipcsébe indít járatokat, ezzel 21-re növelve útvonalainak számát Bukarestből, ahol 19 repülőgépet állomásoztat.
Magyarország esetében 14 repülőgép parkol Budapesten, egy Debrecenben, míg Romániában összesen 36 a hat bázis valamelyikén.
Bukarestben logisztikai központot is nyitott a cég, így mostantól nem kell Lengyelországból utaztatnia az alkatrészeket karbantartás esetén.
Korábban Románia panaszt tett a Wizz Air ellen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségnél, mert egy nap alatt kilenc járatot törölt technikai okokra hivatkozva. Váradi József, a fapados vezérigazgatója a keddi sajtótájékoztatón azt mondta a Krónika beszámolója alapján, hogy a vállalatnak a nyári hónapokban csaknem 100 millió eurónyi kártérítést kellett kifizetnie a járattörlések miatt.
Egy évvel ezelőtt Váradi József egyszer már kimondta, szeretnének Románia nemzeti légitársasága lenni, mára pedig abszolút piacvezetővé váltak az országban, jelenlegi részesedésük 54 százalék.
A vezérigazgató a legutóbbi sajtótájékoztatón azzal is büszkélkedett, hogy szeptemberben már egyetlen járatot sem kellett törölniük Romániában. Ettől függetlenül nem vár könnyű időszak a Wizz Airre, hiszen a hajtóművek átvizsgálása miatt időszakosan kieső gépek körülbelül 10 százalékos kapacitáscsökkentést eredményeznek az amúgy is a határon teljesítő fapadosnál.
Ezt is ajánljuk a témában
A Wizz Air becslése szerint tízszázalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben.
Nyitókép: AFP