Baj van a Wizz Air gépek hajtóműveivel: változtatni kell a menetrenden!

2023. szeptember 14. 16:02

A Wizz Air becslése szerint tízszázalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben.

2023. szeptember 14. 16:02

Az A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár tízszázalékos kapacitáscsökkentésre kényszerülhet a Wizz Air – írta az Airportal.hu.

A Pratt & Whitney vállalat tájékoztatása szerint a 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek, így az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat, illetve cserélni kell a hibás alkatrészt. 

Ezt is ajánljuk a témában

Ezért a Wizz Air becslése szerint emiatt a légitársaságnál tízszázalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben, azaz október 1. és március 31 között. A légitársaság hozzátette, hogy továbbra is elemzik, a probléma milyen hatással van az üzemelésre, illetve együttműködnek a hajtómű gyártójával annak érdekében, hogy minél kevesebb repülőgépet minél rövidebb ideig kelljen leállítani.

Emellett a Wizz Air proaktív intézkedéseket dolgoz ki a pénzügyei és járatüzemeltetésre gyakorolt hatások enyhítésére, és kompenzációt fog kérni a Pratt & Whitney-től.

A Wizz Air az elmúlt időszakban számos útvonalán változtatta meg a menetrendet és a járatok számát, köztük budapestiek menetrendjét is módosította

az Aeroroutes menetrendi elemző oldal szerint. Október végétől Eindhoven irányába hetente 14 helyett 11, Dzsiddába 3 helyett 2, London Lutonba 21 helyett 19, Varsóba 5 helyett 4 járat közlekedik. A lutoni és eindhoveni útvonalakon az év végi ünnepek körüli időszakban (dec.5-jan.8. között) azonban megmarad a korábban meghirdetett kapacitás. Ugyanakkor Budapestről Reykjavík, Sarm es-Sejk és Hurghada felé heti 2-ről 3-ra bővíti a járatszámot a légitársaság, a Kairó melletti Giza-Sphinx reptérre pedig A320-asok helyett nagyobb A321 neók közlekednek majd.

***

Nyitókép: Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
P.S.
2023. szeptember 14. 19:07
A többin Rolls-Royce hajtómű van.
need-info
2023. szeptember 14. 18:41
Nem csodálom, hiszen csak vízzel és levegővel megy, benne van a nevében is...
machet
2023. szeptember 14. 16:43
A P&W amerikai gyártó hajtóműveivel van baj.Mindenféle társaság gépeire került belőlük.Az irányított média, ugye.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!