Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
A nemzeti légitársaság flottájának gerincét adó bérelt gépek 2012. február 3-án hagyták el Budapestet.
Tíz évvel ezelőtt, 2012. február 3-án függesztette fel repülési tevékenységét a Malév, Magyarország egykori nemzeti légitársasága.
A légicég legutolsó járata, a MA745-ös Helsinkiből közlekedett Budapestre tíz évvel ezelőtt. A társaság eddigre már olyan sok tartozást halmozott fel külföldi partnereinél, hogy több repülőgépét visszatartották más repülőterületeken. A flotta legfontosabb részét képező, bérelt Boeing 737-esek még 2012. február 3-án este elhagyta Budapestet.
A nemzeti légitársaság pénzügyi helyzete addigra már tarthatatlanná vált. A társaságot 2007-ben privatizálták, majd 2010-ben visszavásárolták, s ezt követően olyan állami támogatásokban részesítették, amiket az Európai Bizottság jogellenesnek minősített. A brüsszeli szervezet 2012. január 9-én fel is szólította a magyar államot, hogy fizesse vissza a Malév számára nyújtott támogatást.
A Malév felszámolási folyamata a csőd után még évekig elhúzódott, csak 2016-ra ért véget. Bár voltak próbálkozások, végül soha nem indult helyette másik nemzeti légitársaság.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd