A Transzszibériai vasút használatához hasonlóan jelentős vállalkozókedv szükségeltetik a legnagyobb kanadai járat, a Rocky Mountaineer teljes hosszának megtekintéséhez is. Ezt az egyébként festői tájakon áthaladó vasútvonalat csodaszép vonatok jellemzik. Az itt közlekedő járatok ugyanis a letisztult mintájú üléshuzatukról is híresek, arról nem is beszélve, hogy
a személyszállító kocsiknak még a tetején is üveg van. A 800 kilométert meghaladó szakaszon pedig bőven van idő gyönyörködni az észak-amerikai tájban.
Talán meglepő lehet, de sok, tapasztalt túrázó esküszik Malajzia híres „dzsungelvonatára” is. Amennyiben valakinek felkelti az érdeklődését, és megteheti, érdemes minél hamarabb kipróbálnia a Jungle Railway vasútvonalat, mivel hamarosan elavulttá válik. Évtizedekbe telt, mire a britek lefektethették a vonal 530 km hosszúságú vágányait a sűrű őserdőn keresztül, és ezen a vonalon halad Malajzia utolsó megmaradt vonata is, amely még dízelmozdonyokat használ.
De érdemes szót ejteni a California Zephyr vasútvonalról, amellyel közel 400 kilométeren keresztül utazhatunk az Egyesült Államokban. Ez a járat a Chicago-Omaha-Denver-Salt Lake City-San Fransisco vonalon halad keresztül, és a teljes út nagyjából 51 órát vesz igénybe.
Nyitókép: BOISVIEUX CHRISTOPHE / HEMIS.FR / HEMIS VIA AFP