Így működik az Interrail bérlet: egyetlen bérlettel bejárhatjuk egész Európát, beleértve a görög szigetvilágot

2023. március 26. 20:19

Vonattal Mykonosra? Miért ne! Az Interrail bérletet a kontinens harminchárom országában lehet használni.

2023. március 26. 20:19
null
Bokor Gábor
Bokor Gábor

Orbán Viktor februári évértékelőjén jelentette be, hogy Magyarországon új tömegközlekedéssel kapcsolatos bérletet vezetnek be, ekkor jött köztudatba az úgynevezett vármegyebérlet. Kiderült, hogy az új szolgáltatás májustól kerül forgalomba, aminek segítségével 

„egyszerűen és megfizethető áron lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV helyközi járatain”.

Mennyibe kerülnek az vármegye bérletek?

A MÁV-csoport tájékoztatása szerint többféle bérlettípus közül tudnak válogatni az utazók: 

  • a harmincnapos érvényességű, teljesárú vármegyebérletet 9450 forintért,
  • az országbérletet pedig ennek duplájáért, 18900 forintért lehet majd megvásárolni.

A MÁV applikáción keresztül már április utolsó hetében meg lehet venni a bérleteket. A vasúttársaság figyelmeztetett, hogy

a tanulók ezúttal is élhetnek a megszokott 90 százalékos kedvezményükkel,

ám a két új bérlettípusnak köszönhetően azt már nemcsak az állandó lakóhelyük és az oktatási intézményük közötti utazáshoz vehetik igénybe, hanem korlátozás nélkül az adott vármegyében vagy akár az egész országban.

Ragadós példa

Európa-szerte nagy népszerűségnek örvend az úgynevezett Interrail-bérlet, aminek hála jutányos áron lehet beutazni a kontinensünket, többek között görög szigetvilágot is fel lehet fedezni a szolgáltatás segítségével. Az összevont tömegközlekedési szolgáltatások lényege, hogy a turisták 

meghatározott időn keresztül vonattal és komppal utazzanak a kontinensen.

A bérletet a kontinens harminchárom országában lehet használni és több mint negyvenezer úti célt lehet elérni általa. A MÁV a jegytípust úgy hirdeti, mint a legjobb megoldást, ha valaki egy országban, vagy akár az egész kontinensen szeretne minél több mindent átélni vonattal.

A nemzeti vasúttársaság kiemeli, hogy ezt a fajta jegyet vásárlók kedvezményesen vehetnek jegyet számos turisztikai látványossághoz, olcsóbban kölcsönözhetnek kerékpárt, kedvezőbb áron vehetnek részt buszos utazásokon, némely esetben pedig a szálláshoz is alacsonyabb áron tudnak hozzájutni.

Lehetőség van a gyorsvonatokon akár arra is, hogy még nagyon kényelemben,

hálókocsis fülkékben tegyük meg a kezdő és a végállomás közötti távot.

Milyen típusú Interrail bérletek léteznek?

Több összetevőből áll össze az összevont jegyek árai, függ az életkortól, valamint hogy hány napon át szeretnénk használni. A MÁV közlése alapján 

az általános felnőtt bérletek tizenöt napra 465 euróba (kb. 180 ezer forintba) kerülnek, ha három hónapra váltjuk meg a bérletünket, 947 eurót (kb. 366 ezer forintot) kell fizetnünk, de gyermekek és nyugdíjasok esetében kedvezményes áron lehet hozzájutni.

Megjegyzik, hogy a bérlet mellé helyfoglalási díjat kell fizetni Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban, továbbá az Eurostar-járatokon London és bármely uniós célpont között.

Hol lehet megvásárolni az Interrail bérletet?

A bérletek nem érvényesek abban az országban, ahol a felhasználónak állampolgársága vagy igazolt lakhelye van, azonban a MÁV megjegyzi, ha valaki többször is szeretne külföldre utazni bérletével, vagy az „egyországos” bérlet célországát szeretné elérni, ahhoz külön jegyet kell vásárolni, ehhez a START Europa vagy START Night jegyek jelenthetnek kedvező megoldást. A hagyományos, nyomtatott bérletek a legtöbb hazai megyeszékhelyen megvásárolhatók a vasútállomásokon, menetjegyirodákban vagy utazási irodában.

 Nyitókép: Frank Fell / Robert Harding RF / robertharding via AFP

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Merciless
2023. március 27. 09:43
1980-ban - még egyetemista nemzetközi diákigazolvánnyal - feleségemmel, friss diplomásként első nyugat-európai utunk volt, Interrail-bérlettel, aminek az árára már nem emlékszem, de bizonyosan többe került, mint a kezdő tanári fizetésünk (2.400 Ft). A Bp.-München-Augsburg-Köln-Aachen-Amsterdam-Utrecht-Brüsszel-Párizs-Strasbourg-Párizs-St. Malo-Párizs-Périgueux-Párizs-Avignon-Nimes-Arles-Marseille-Nizza-Firenze-Velence-Bp. útvonalat jártuk meg 24 nap alatt, legtöbbször a vonaton vagy a pályaudvarokon aludtunk. 3-szor ettünk meleg ételt, ebből az egyik egy pizza volt Firenzében. Egyébként kenyeret vettünk, s hozzá hús- májkrém- és olajoshal konzerv, itthonról. S persze csak vizet ittunk. A belépőkre ment el az összes pénzünk, de pl. az avignoni pápai palotába nem tudtunk bemenni, mert nem volt diákkedvezmény (azóta már voltunk, bent is). Minden nyugis volt, sehol semmilyen atrocitás nem ért, mindenki kedves és segítőkész volt, egy csipetnyi félelem sem volt bennünk. (Addig, amíg haza nem érkeztünk. A hazaérkezésünk napján értesültünk arról, hogy a bolognai pályaudvaron aznap délelőtt bombát robbantottak a Vörös Brigádok, 85 halott, több száz sérült. Mi két éjszakával korábban, Firenzéből jövet ott aludtunk, aztán reggeltájt indultunk tovább Velencébe. Na, azóta gyűlölöm a terrorizmust, bármilyen ideológiát raknak mögé. Az áldozatok nagy része hozzánk hasonló, hátizsákos, csóró (külföldi) egyetemista volt.) Nekünk egyébként megérte. Akkor még nem tudtuk, mikor lesz lehetőségünk újra Nyugatra menni, s minél többet szerettünk volna látni. Eszünkbe sem jutott kint maradni. Akkor még meggyőződésünk volt, hogy nekünk itt van dolgunk, a hazánkban. Ma már nem vagyok biztos abban, hogy igazunk volt. De már késő.
Takarító
2023. március 27. 05:04
Az meg hogy kit hol ér utól az atomcsapás, majdhogynem mintegy mert a földet is képes darabokra tépni már ha mindet bevetik és az egyszerre robban. 20 perc különbség is belefér a gondolatba.
Takarító
2023. március 27. 05:01
Középoosztály.
Takarító
2023. március 27. 05:00
Ej közép osztály, de jó volna, ha volna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!