Sajtóhír: balhézott egy szórakozóhelyen, és megverték a Diósgyőr új sportigazgatóját
Azt kiabálta folyamatosan, hogy mindenkit meg tudna venni, ha akarná, az egész helyet is, mert ő akkora ember.
A tárcavezető szerint azonban ez mind a németországi illetékesből, mind „a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből” hiányzott.
A Mandiner olvasói emlékezhetnek: nem engedték be Németországba a MÁV-Start egyik szerelvényét, így
A szerelvény „kifogásolható műszaki állapota miatt” a DB személyzete ugyanis elutasította a vonat átvételét, az nem folytatta útját Hamburgba (noha a nem megfelelő állapot a gyakoatban pusztán annyit jelentett, hogy az egyik kocsiban nem működött a légkondicionáló berendezés és az egyik ablak felső, billenő része is kitörött – a szerk.).
Az eset kapcsán írásbeli kérdést intézett az LMP képviselője (Bakos Bernadett) Lázár János építési és közlekedési miniszterhez.– írta meg szerdán a HVG. Mint a lap tájékoztat: a politikus „azt tudakolta, hogyan fordulhatott elő, hogy nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről a Hungária EuroCity vonat? Mit üzen a német határon ragadt 350 utasnak? Mit tesz azért, hogy a hasonló esetekre ne kerülhessen sor a jövőben? Hogyan kívánja fejleszteni a nemzetközi vasúti közlekedést?”
Lázár János a HVG szerint a kérdésekre válaszolva azt írta, nem igaz, hogy a vonat nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről, mielőtt Hamburg felé vette az útját. Mint tájékoztatott: a vonaton az előírások szerint elvégezték a műszaki vizsgálatot és a tisztítást és
menet közben derült ki, hogy „1, azaz egy darab kocsiban műszaki hiba lépett fel. A műszaki hiba az előzetes vizsgálatokkal nem volt kiszűrhető és előre jelezhető, az út során jelentkezett.”
„Bocsássanak meg az indokolatlan döntést meghozó német vasutasnak és azoknak a magyar újságíróknak és politikusoknak is, akik az ő balszerencséjükből próbálnak most politikai ügyet csinálni” – üzente az utasoknak a tárcavezető.
A miniszter továbbá megerősítette: az eset kivizsgálása jelenleg is zajlik, de az már most megállapítható, hogy a jármű műszaki hibája nem alapozta meg a teljes szerelvény kivonását a forgalomból.
A kártérítésről kapcsán a tárcavezető azt írta, hogy „bár a szabályozás csupán az utazás németországi szakaszára teszi lehetővé a menetjegy árának visszatérítését – hiszen a magyar, a szlovák és a cseh útszakaszra eső teljesítés megtörtént –”,
Lázár János saját hatáskörben elrendelte, hogy a teljes menetdíjat térítsék vissza”.
„Összefoglalóan tehát elmondható, hogy az utasokat megkímélő, az utasbiztonságból ugyanakkor jottányit sem engedő megoldáshoz mindössze egy dolog kellett volna: jószándék” – fogalmazott a tárcavezető, aki szerint azonban ez mind a németországi illetékesből, mind „a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből” hiányzott.
Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner