Magyarország nincs egyedül: elkészült az interjú, ami nagyon nem fog tetszeni Von der Leyennek

Az EP-képviselő a Brüsszel által kiszabott napi egymillió eurós bírságot a nemzetbiztonságba való befektetésként értékeli.

2035-től nem lehet már belső égésű motorral szerelt új személyautót eladni az Unió területén. Rómában időt, pénzt kérnének Brüsszeltől a zökkenőmentes technológiai változtatásokra.
Öngyilkosságnak, valamint a villanyautózásban komoly előnyben lévő, kínai iparnak adott ajándéknak nevezte Matteo Salvini olasz infrastruktúráért felelős tárcavezető az Európai Parlament (EP) keddi döntését, amelynek értelmében
Salvini hozzátette, több időre, illetve jelentősebb finanszírozásra van szükség a két technológia közti átmenet biztosításához.
Antonio Tajani olasz külügyér pedig már korábban jelezte az Automotive News Europe cikke szerint, hogy megpróbálják felhígítani a most a 2035-től gyártott új autók szén-dioxid-kibocsátásának 100 százalékos csökkentésére vonatkozó kitételt.
E terv szerint Róma 90 százalékot fog javasolni, ami azt jelentené, hogy gyártásban maradhatnának az eredeti terv alapján szintén halálra ítélt plug-in hibridek, amelyekben a benzines- és elektromos motor kettőse mozgatja az autót.
Itáliában jelenleg több mint 270 ezer ember dolgozik közvetlenül, vagy közvetetten az autóiparban. Az ország autómárkái, például a Stellantis konzorciumhoz tartozó Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy a Ferrari elsősorban benzines és dízelmotorokon alapuló technológiát részesítik előnyben, ezért jelent dilemmát a belső égésű motorok kivezetése.
Nyitókép: Piero Cruciatti / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP