Öngyilkosságnak, valamint a villanyautózásban komoly előnyben lévő, kínai iparnak adott ajándéknak nevezte Matteo Salvini olasz infrastruktúráért felelős tárcavezető az Európai Parlament (EP) keddi döntését, amelynek értelmében
2035-től nem lehet majd belső égésű motorral szerelt új személyautót eladni az Európai Unió (EU) területén.
Salvini hozzátette, több időre, illetve jelentősebb finanszírozásra van szükség a két technológia közti átmenet biztosításához.
Antonio Tajani olasz külügyér pedig már korábban jelezte az Automotive News Europe cikke szerint, hogy megpróbálják felhígítani a most a 2035-től gyártott új autók szén-dioxid-kibocsátásának 100 százalékos csökkentésére vonatkozó kitételt.
E terv szerint Róma 90 százalékot fog javasolni, ami azt jelentené, hogy gyártásban maradhatnának az eredeti terv alapján szintén halálra ítélt plug-in hibridek, amelyekben a benzines- és elektromos motor kettőse mozgatja az autót.
Itáliában jelenleg több mint 270 ezer ember dolgozik közvetlenül, vagy közvetetten az autóiparban. Az ország autómárkái, például a Stellantis konzorciumhoz tartozó Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy a Ferrari elsősorban benzines és dízelmotorokon alapuló technológiát részesítik előnyben, ezért jelent dilemmát a belső égésű motorok kivezetése.
Nyitókép: Piero Cruciatti / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP