Kínai kémek suttognak az európai döntéshozók fülébe
Egyre több, Európában tevékenykedő kínai kémre derül fény, azonban nem egyszerű leleplezni őket. Peking pedig igencsak kreatív.
Az európai repülőterek forgalma éves szinten 64 százalékkal csökken, és 32,4 milliárd euró bevételkieséssel kell számolniuk.
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) európai divíziója szerint a korábban vártnál egy évvel később, csak 2024-ben állhat vissza a 2019-es szintre az utasforgalom az európai repülőtereken. A szervezet csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, júniusban a vártnál jóval kevesebb, 16,8 millió utast kezeltek az európai légikikötőkben, ez a tavalyi szinthez képest 93 százalékos csökkenés. Bár június elején még 267 ezer, a hónap végére pedig már 757 ezer utast regisztráltak naponta, ez még mindig elenyésző az egy évvel korábbi 8 milliós napi átlagos forgalomhoz képest.
Az ACI felhívta a figyelmet arra, hogy az előző hónaphoz képest marginális, 5 százalékos javulás figyelhető meg, és a júliusi előzetes adatokból az látszik, hogy a forgalom a tervezett 30 helyett alig 20 százalékos mértékben áll majd helyre. Emiatt az ACI módosította a májusban kiadott előrejelzését: most azzal számolnak, hogy 2023 helyett csak 2024-ben érik el a 2019-es utasforgalmi szintet, az európai repülőterek forgalma éves szinten 64 százalékkal csökken, és 32,4 milliárd euró bevételkieséssel kell számolniuk a légikikötőknek, 67 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban.
Olivier Jankovec, az ACI Europe vezetője a közleményben az uniós tagállamok utazási korlátozásait tette felelőssé a lassabb növekedésért. Állítása szerint még a nyári csúcsidőszakban is érezteti hatását, hogy a nemzetállamok nem hangolták össze az intézkedéseiket, ez pedig rombolja a légi közlekedésbe vetett bizalmat.
További problémaként említette, hogy alacsony a gépek kihasználtsága, ezért a repülőterek bevételei nem nőnek annyira, mint a kiadásaik, ezért rövid időn belül számos regionális repülőtér anyagi támogatásra szorul, különben az üzemeltető csődbe megy.
(MTI)