Tomáš Zdechovský, az Európai Néppárt egyik kodifikátora – egyúttal egyike azoknak, akik magát a határozatot szövegezték – szerint „érthetetlen, hogy még ma is félreértések merülhetnek fel annak kapcsán, hogy egy-egy utazás munka, vagy privátcélú útnak minősül-e; átláthatóságra van szükség.” – nyilatkozta a POLITICO-nak. Zdechovský azzal igazolta a határozathozatal szükségességét, hogy az Európai Unió Bírósága következetesen figyelmen kívül hagyott mindenfajta „nem hivatalos” csatornán érkező adatigénylést, felszólítást.
A szóban forgó határozat egyébként része az évente lefolytatott „mentesítési eljárásnak” (ennek keretében vizsgálják, hogy az Európai Unió egyes szervezetei hogyan hajtják végre az EU éves költségvetését, és a közjogi felelősségre vonás is ez alapján történik). Ahogy az a határozatból is kitűnik, az Európai Parlament – habár elfogadta a Bíróság 2018-as költéseit – kifejezetten sérelmesnek találja azt, hogy a bírói testület nem nyilatkozott az autóhasználatra vonatkozó kifogásokat illetően.
Éppen ezért az elsöprő többséggel elfogadott határozat arra is felhívja a Bíróságot, hogy júniusig nyilatkozzon a gépkocsihasználatot illető felvetésekkel kapcsolatban. Noha a Bíróság nyitottságot mutat a Parlamenttel való együttműködésre, a Bíróság szóvivője szerint
a testület a maga részéről úgy véli, hogy eddig is kellően informálta az Európai Parlamentet a bírák gépkocsihasználatát illetően.