Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Hatalmas lendülettel fejleszti Kína a vasúthálózatát. Évente 200 milliárd dollár körüli összeget fektetnek be új vonalak építésére és nagy hangsúlyt helyeznek a nagy sebességű vasutak építésére is. A kormány kötvények kibocsátására biztatja az egyébként veszteségesen működő, állami vasúttársaságot az új fejlesztések finanszírozásának érdekében.
150 ezer kilométerre növelné Kína a vasútvonalainak hosszát 2020-ig, ebből 30 ezer kilométer nagysebességű vasút lenne. Ez 25 százalékos teljes, és 58 százalékos nagysebességű vasúti bővülést jelent a 2015-ös állapothoz képest – számol be a Reuters.
Fei Zhirong, a Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság képviselője egy sajtótájékoztatón azt mondta, a kormány az állami tulajdonú vasúttársaságot a beruházások finanszírozása érdekében kötvénykibocsátásra biztatja. Kína 800 milliárd jüant (közel 200 milliárd dollárt) tervez 2016-ban befektetni a vasúthálózat kiterjesztésének keretében.
Lendületben
2015-ben 824 milliárd jüant költöttek 9531 kilométer vasút építésére, amiből 3306 kilométer nagysebességű szakasz volt. Továbbra is folytatni akarják a nagysebességű szakaszok építését az ország közép- és hosszútávú terveinek részeként, annak ellenére, hogy ezek a vonalak veszteségesek.
Egyedül a 2011-ben átadott Peking-Sanghaj szakasz működik nyereségesen, az állami média szerint évente 6,58 milliárd jüan (985 milliárd dollár) profitot termelve. Az állami vasúttársaságnak ugyanakkor 8,73 milliárdos deficite van, ami minden évben 35 százalékkal növekszik.