Olyan csapatban forgatok most, amiről csak álmodni lehet – Koltai Róbert a Mandinernek
2023. június 24. 20:54
„Én csak akkor vagyok jó, ha a többiek is jók. Tehát nincs ellendrukkolás – minél ügyesebb a partner, minél jobban odateszi magát, minél szebben alkot meg egy pillanatot vagy egy figurát, annál jobban tudok arra én is reagálni, vagy hozzátenni a magamét” – meséli Koltai Róbert a Ma este gyilkolunk című krimi-vígjáték forgatási szünetében. A színészt a ráckeresztúri Brauch-kastély udvarában csíptük el.
2023. június 24. 20:54
p
14
19
36
Mentés
Egy új krimi-vígjáték kedvéért állnak ismét kamera elé a legnagyobb hazai színészlegendák. Rejtélyes haláleset egy színészotthonban – ez az alaptémája a Ma este gyilkolunk című mozinak, amelynek forgatása a napokban kezdődött el. Az Agatha Christie stílusát idéző alkotást forgatókönyvíróként Köbli Norbert, rendezőként Fazakas Péter jegyzi, a főszerepet Kern András játssza. A nézők ezen túl is igazi sztárparádéra számíthatnak:
a filmvásznon többek között Pogány Judit, Koltai Róbert, Bodrogi Gyula és Jordán Tamás is feltűnik.
A forgatás május utolsó napjaiban kezdődött, várhatóan július végéig tart, a premiert 2024 februárjában tervezik. A film jeleneteit különleges helyszínen, a ráckeresztúri Brauch-kastélyban és annak kertjében veszik fel. A forgatás szünetében sikerült elcsípnünk Koltai Róbertet, aki Szalay Leventét alakítja.
*
Elnézve a szereposztást, szép kis színészgárda verődött össze: Bodrogi, Koltai, Kern, Jordán, Pogány Judit, Bánsági Ildikó, Takács Kati, és még sorolhatnám. Örült a megkeresésnek?
Természetesen. Szerencsésen alakult úgy az életem, hogy éppen a felkérés idején derült ki, hogy semmi bajom nincs. Korábban voltak problémáim, de pont, mire a film kezdődött, addigra már teljesen rendben voltam. Mondhatjuk úgy: a régi formámban. (Nevet)
A férfi színészek között elég komoly a felhozatal. Nincsen önök között bármiféle rivalizálás, kakaskodás, ami esetleg fiatalabb korból maradt meg?
A miénk tulajdonképpen egy csodálatos pálya. Hiszen én csak akkor vagyok jó, ha többiek is jók. Tehát nincs ellendrukkolás, mert minél jobb a partner, minél jobban odateszi magát, minél jobban alkot meg egy pillanatot vagy egy figurát, annál jobban tudok én is arra ugrani, vagy hozzátenni a magamét.
Most egy olyan csapatban forgatok, amiről csak álmodni lehet.
Többükkel dolgozott együtt már korábban, ha jól tudom.
Olyan színészekkel játszom most, akikkel nemcsak jó alkotásokat, hanem csodákat is csináltam már. Kern Andrással például húsz évet töltöttünk együtt színpadon a József Attila Színházban. Vagy ott volt A miniszter félrelép, amiből később filmet is írtunk Andrissal – a nézőcsúcsot, amit elértünk vele, huszonéve nem tudta semmilyen film megdönteni. És kiemelhetném Bodrogi Gyuszit is; ő mindig is a példaképem volt. Amikor gimnazista koromban egyszer elkeveredtem a József Attila Színházba, egyszerűen elsöpört, ahogy énekelt, táncolt, jelen volt a Potyautas című zenés komédiában, Törőcsik Marival. Én a Gyuszitól teljesen odavoltam! Vagy ott van Pogány Judit, akit szintén nagyon kedvelek, és még sorolhatnám a többieket. Ha valaki azt mondta volna nekem, hogy velük játszhatom együtt megint, nem hittem volna a fülemnek.
Kép: Filmpositive
Ez a film egy krimi-vígjáték; az ilyesmi korántsem áll távol öntől.
Szerintem ez az egyik legjobb műfaj. A legelső színházi rendezésem a Szegény Dániel volt Kaposváron, ami szintén egy bűnügyi komédia volt. Abban egyébként Jordán – akivel most is együtt forgatunk – főszerepet játszott annak idején. De Aminiszter félrelép vagy a Balfácán is bővelkedik krimiszerű helyzetekben. Azt azonban mindig szem előtt kell tartani, hogy maga a műfaj még nem csinálja meg a filmet. Ahhoz kell egy olyan csapat, rendező, operatőr, ami és aki jól végzi a munkáját. És meg kell hallani a másikat. Ha valakivel játszom, nem szabad süketnek lennem rá, meg kell hallanom a finomságokat – amiket például a Kern bele tud tenni egy mondatba egy fanyar helyzetben. Ha támogatjuk egymást, és a színészek szót értenek a rendezővel, akkor jó lesz a jelenet. Márpedig itt nincs efféle gond, hogy ne így lenne.
Mondják, a vígjáték nagyon nehéz műfaj, mert meg kell találni azt a fajta jó humort, ami nem csap át erőltetett bohóckodásba. Mik a jó vígjáték ismérvei?
Szerintem, ami igazán humoros tud lenni, az maga a helyzet. Tehát a szituációk ereje.
A titok az, hogy jó helyzeteket kell létrehozni.
Pont úgy, mint a futballban. Miből lesz a szép gól? A jól kidolgozott helyzetekből. Figyelni kell egymásra, érzékenyen meg kell hallani a másikat, és figyelni arra, miként tudok én reagálni, hogyan tudom továbbfejleszteni. Szerencsére mindig van rá mód, hogy megbeszéljük ezeket, mert állandóan itt van – nem csak a rendező – az író is. Többször volt már olyan, hogy született egy jó ötlet, s már nem is tudtuk, ki találta ki, egyszerűen csak ment előre a dolog. A lényeg, hogy igazinak kell lenni, jó helyzeteket kell teremteni, és akkor a közönség majd nevet.
Kit formál meg a filmben?
Nem színészt játszom, hanem egy forgatókönyvíró-kritikust, akit szintén befogadtak ebbe a színészotthonba. Az életben általában úgy van, hogy minden kritikus írt már olyat egy-egy színészről, ami esetleg bántja őt. Nos, az én karakteremnek azért van erős drámai ereje ebben a helyzetben.
Egy mellőzött idős színész, akit hajdanán egy Poirot-szerű szerep tett híressé, saját szakállára nyomozni kezd a mindentől távol eső színészotthon falai között. Ahogy egymás után módszeresen kihallgatja a gyanúsítottakat, rá kell jönnie, hogy a tettest megtalálni ennyi kitűnő színész között mesterdetektívhez méltó feladat lesz. „Ne felejtsd el, ezek színészek! Főállásban hazudnak – épp ezért lesz pokolian nehéz dolgunk” – mondja a detektívnek felcsapó főszereplő, Tolnai Tivadar, akit a filmben Kern András alakít.
A Ma este gyilkolunk krimi-vígjátékban egy sor színészlegenda – Kern András mellett Pogány Judit, Jordán Tamás, Bodrogi Gyula, Koltai Róbert, Hámori Ildikó, Bálint András, Bánsági Ildikó és Takács Kati – játszik. A fiatalabb generációból szintén számos kiváló művész kapott szerepet: a vásznon Hermányi Mariann, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely, Závodszky Noémi, Gyöngyösi Zoltán, Keresztes Tamás, Herczeg Adrienn, Elek Ferenc és Pál András is feltűnik.
A fordulatos krimi-komédia forgatókönyvírója Köbli Norbert, a Félvilág, A berni követ, és az Örök tél írója, rendezője a többek között a Szabadság – különjárat és az Árulók című filmeket, valamint több sikeres sorozatot jegyző Fazakas Péter. A producer Lajos Tamás, aki az elmúlt években számos alkotást – például az Örök tél, az Ida regénye és a Blokád című filmeket – vitt sikerre. A szerzői triumvirátus közösen jegyzi a nagy sikerű, 2022-es A játszma című filmdrámát is.
” – mondja a detektívnek felcsapó főszereplő, Tolnai Tivadar, akit a filmben Kern András alakít.
A krimi-vígjátékban egy sor színészlegenda – Kern András mellett Pogány Judit, Jordán Tamás, Bodrogi Gyula, Koltai Róbert, Hámori Ildikó, Bálint András, Bánsági Ildikó és Takács Kati – játszik. A fiatalabb generációból szintén számos kiváló művész kapott szerepet: a vásznon Hermányi Mariann, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely, Závodszky Noémi, Gyöngyösi Zoltán, Keresztes Tamás, Herczeg Adrienn, Elek Ferenc és Pál András is feltűnik.
A fordulatos krimi-komédia forgatókönyvírója Köbli Norbert, a , , és az írója, rendezője a többek között a és az című filmeket, valamint több sikeres sorozatot jegyző Fazakas Péter. A producer Lajos Tamás, aki az elmúlt években számos alkotást – például az az és a című filmeket – vitt sikerre. A szerzői triumvirátus közösen jegyzi a nagy sikerű, 2022-es című filmdrámát is.
Nyitókép: Ádám Rebeka Nóra / Mandiner, kép: Filmpositive
Ha a düh-kór már nem elég, akkor a klasszikus, jól bevált veszettség is megteszi, vagy legalábbis egy variánsa. Ettől pedig a francia veszettek szinte szó szerint tépik szét egymást.
Dunaszerdahelyi beszélgetés Tősér Ádámmal, a kerek születésnap alkalmából a sportklubról készült egész estés dokumentumfilm rendezőjével és Nagy Krisztiánnal, a DAC kommunikációs vezetőjével.
A nem túl bizalomgerjesztő előzetes ellenére a Demjén Ferenc dalaira komponált Hogyan tudnék élni nélküled? közelről sem olyan rossz, ami főleg a szerethető, szimpatikus szereplőknek és a jó ízléssel adagolt zenei betéteknek köszönhető.
Magyarországon is bemutatták a DAC filmet, a dunaszerdahelyi futballklubról szóló mozit, amely a felvidéki magyarság közösségteremtő erejének szimbólumává vált.
A legendás spanyol rendező új munkájában, A szomszéd szobában az elmúlással való szembenézésről beszél intim, személyes hangvételben. Ám hiába a két zseniális színésznő, Tilda Swinton és Julianne Moore, a katarzis elmarad. A november 28-tól a mozikban látható film lábjegyzet maradt Almodóvár elképesztő karrierjében.
Donald Trump techmilliárdos szövetségese egy X-posztban azt állította, hogy a közösségi oldal felhasználói tájékozottabbak a magdeburgi eseményekkel kapcsolatban, mint a német újságírók.
"Én nem voltam tagja sose semmilyen pártnak. Amúgy pedig a liberális azt jelenti, hogy szabad. Mi ezzel a baj? A jelenlegi kormánypárt is liberálisként indult. Azért, mert ma már mást gondolnak a világról, nem kellene gyalázni azt az eszmét, amelyben fiatalon maguk is hittek, és aminek köszönhetik az egész politikai pályájukat."
Miért tol az arcunkba a Mandi, ilyen vérkommunistákat, mint ez is?
Ahogy "Szegény Gálvölgyi" olyan halálos beteg volt, amikor "Nem jött érte a mentő", hogy két nap múlva már kint is volt a kórházból.
Na ez a kettő egycsapat.
Legközelebb Jordán Tamás legyen.
Ennek a gyenge ripacsnak mindig jött pénz az önmaga emlékművét építő filmjeihez, hol Izraelből, hol az USA-ból, hol Franciaországból, de más rejtélyes helyekről is. Az egész előadásmódját áthatja az "illetékes elvtárs" és a "vállfaárus" kis zsidó figura összeerőszakolt sablonos panelje....