Kevin Costner Oscar-díjas filmrendező nemcsak a filmiparban sikeres: a színész Autio néven egy utazós alkalmazást indított két társával, amelynek célja, hogy élvezetesebbé tegye a felhasználók útját és olyan ismeretekkel vértezze fel őket, amikkel valószínűleg még soha életükben nem találkoztak előtte.
Idén is a tengerparti úticélok a legnépszerűbbek - árulta el az Indexnek adott interjújában Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója. A választás egyik legfontosabb szempont az ár. Elmondta azt is, hogy „ egyre nyitottabbak az emberek más kultúrák megismerésére, keresik a pénztárcabarátabb utazásokat. Nagy népszerűségnek örvend például a Közel-Kelet, Egyiptom vagy épp Törökország".
Az alkalmazás GPS segítségével mesél el történeteket a közelben lévő nevezetességekről, városokról és településekről. Az Autio eredetileg HearHere néven indult 2020 augusztusában mindössze ezerötszáz helyalapú történettel, viszont ma már
Kevin Costnerék applikációja több mint tízezer történetet kínál az Egyesült Államok egész területén,
és több mint 230 000 regisztrált felhasználóval rendelkezik. Bár az Autio jelenleg csak iOS-en érhető el, a vállalat jelenleg egy Android-alkalmazást is tesztel hogy hamarosan a szélesebb nyilvánosság számára is elérhetővé tegye az alkalmazást.
A két és négy perc közötti hosszúságú történetek célja, hogy a hallgatóknak olyan információkat nyújtsanak a látogatott helyekről, amelyekről eddig valószínűleg nem is tudtak. Vannak olyan rövid sztroik, amelyeket maga Kevin Costner narrál, de a mesélők között feltűnik például John Lithgow és Phil Jackson színészek is.
Applikáció, ami összeköt lokációddal
Az ingyenes fiókok öt történetet tartalmaznak, míg a fizetősek – amelyek évi 36 dollárba kerülnek – korlátlan hozzáférést biztosítanak. Ha a felhasználók engedélyezik a helymeghatározást, utazás közben is felfedezhetik a közeli történeteket, viszont akkor is hozzáférhetnek az Egyesült Államok térképéhez és az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakhoz, ha nem ülnek az autóban. Woody Sears társalapító a TechCrunchnak elmondta, hogy bár a legtöbb felhasználója útközben hallgatja a történeteket, sokan használják az alkalmazást repülőn, séta közben vagy otthoni „virtuális utazás” alkalmával.
Kevin Costner társa azt is elárulta,
új piacokat tesztelnek a nemzetközi terjeszkedés érdekében.
„Minden azzal kezdődik, hogy egyetlen történet képes elragadtatni a hallgatót, és összekötni egy hellyel vagy személlyel” – fogalmazott Sears. „Globális szinten naponta több millió ilyen típusú kapcsolatot képzelünk el, ahogy a felhasználók ezen a személyes médiumon keresztül fedezhetik fel a körülöttük lévő világot” – hangoztatta a társalapító.