Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
A kormány immár nem számít a német Siemens cég közreműködésére.
A Vasutasok Szakszervezetének a XX. tisztújító kongresszusának megnyitóján Lázár János személyesen is részt vett – írta meg az ATV. Az építési és közlekedési miniszter kijelentette: a körülbelül 8500 kilométer hosszú vasúthálózat felén csökkentett sebességgel közlekedhetnek a vonatok, a járműpark immár 50 éves, a dolgozók átlagéletkora pedig ehhez hasonló. Meglátása szerint vagy így marad minden, vagy nekilátnak az átalakításnak.
„Én arra teszek a magyar kormánynak javaslatot a következő hetekben, hogy
10 éves átalakítási tervet hagyjon jóvá a magyar vasút és a magyar Volán,
tehát a közösségi kötöttpályás közlekedés és a közösségi autópályás közlekedés tekintetében” – fogalmazott Lázár János.
Ehhez azonban több milliárd dollárnyi pénz szükséges, amihez Lázár János szerint megvannak a források a nemzetközi pénzpiacon vagy a szakmai befektetők körében.
A járműpark felújításánál a kormány immár nem számít a német Siemens cég közreműködésére, mert állítása szerint, már nem barátkoznak velük.
„Eddig, aki a magyar kormánynak, illetve Magyarországnak szállított járművet, azok alapvetően rendben vannak, legyen szó a Siemensről, Stadlerről vagy bármilyen más járműről.
A jövőben felülvizsgáljuk az együttműködéseinket”
– jelentette ki a téma kapcsán.
***
Nyitókép: Mandiner / Földházi Árpád