Lázár János építési és közlekedési minisztert kedden hallgatta meg az Országgyűlés Vállalkozásfejlesztési Bizottsága. A tárcavezető a meghallgatáson hangsúlyozta: „a beruházásoknál a magyar alapanyag, magyar szaktudás, magyar munka és magyar profit a cél”, valamint hamarosan a kormány elé kerül a hosszú távú vasútfejlesztési stratégia – idézte az Index.
Lázár János beszámolóját azzal kezdte, hogy a kormányon belül most zajlanak az egyeztetések a 2024-es költségvetésről, ezt követően az elmúlt egy évről részletezte, hogy
komoly szervezeti átalakulás történt, amely személyi változásokkal járt.
Lázár János felidézte, hogy az ÉKM-hez került a közlekedés, mintegy 32 ezer kilométernyi úthálózat van a magyar állam kezében, „így minden képviselő érintett ebben a kérdésben”, ezzel majdnem a legnagyobb minisztériumok közé tartozik a tárca.
A miniszter azt is elmondta, hogy az építéseket, állami beruházásokat lebonyolító ügynökségek, amelyeket a 2002 utáni kormányok hoztak létre, megszüntették, majd helyettes államtitkárságként integrálták a minisztériumba. Az ott dolgozók körülbelül 30 százaléka nem vállalta a minisztériumi munkát. Négy helyettes államtitkárság van, egy az útépítésekkel, egy a vasútépítéssel, egy magasépítéssel, egy pedig a csatornázással foglalkozik – sorolta.