Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
A vármegye- vagy országbérlettel utazók számára a balatoni vonatok közül a személyvonatok és sebesvonatok mindegyike felármentes és igénybe vehető – írta lapunknak az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A vasúttársaság kezdettől fogva markánsan kommunikálta és azóta is kommunikálja, hogy a vármegyebérlet és az országbérlet nem vehető igénybe helyjegyköteles vonatokon, 1. osztályon, továbbá a helyi közösségi közlekedési társaságok járatain sem – közölte lapunk megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium. A tárcához azt követően fordultunk, hogy a Telex megírta: május 15-től nem lehet Budapest és Keszthely között közvetlenül az országbérlettel utazni, mivel az nem érvényes a balatoni InterCity vonatokra.
Ezek után megkérdeztük, hogy tervezik-e a MÁV-val bővíteni az igénybe vehető vonatok körét, mire a minisztérium leszögezte: már az előszezoni menetrend kapcsán külön felhívta a figyelmet a társaság, hogy „a vármegye- vagy országbérlettel utazók számára a balatoni vonatok közül a személyvonatok és sebesvonatok mindegyike felármentes és igénybe vehető. A feláras vonatok esetében a felármentes szakaszokon a helyjegy váltása nem szükséges, ezen szakaszokon belül utazva érvényesek az új bérletek.”
A Balaton IC korábban is az előszezontól kezdődően helyjegyköteles volt
A minisztérium hangsúlyozta, hogy az új, 30 napra érvényes díjtermékek elsősorban a vármegyéken belül, vagy a legalább két vármegyén át rendszeresen ingázók számára kínálnak új és versenyképes alternatívát. „A főváros és a Balaton között a sűrű megállási rendű, jellemzően 1-2 óránként közlekedő InterRégió vonatokon kivétel nélkül érvényesek az országbérletek. A Déli-Parti, a Katica és a Vízipók InterRégiókon, valamint a Tanúhegy, Lesence és Fenyves sebesvonatokon és a balatonfenyvesi kisvasúton vármegye- vagy országbérlettel is lehet utazni.
A Balaton és a Tópart InterCity-k esetében Siófok és Keszthely, illetve Siófok és Nagykanizsa között a kijelölt, nem InterCity-minőségű kocsik felármentesek.
A Jégmadár expresszvonatot Balatonaliga és Fonyód, a Kék Hullám expresszeket Balatonalmádi és Tapolca, illetve Szombathely között, a Győr és Pécs közötti Helikon InterRégiókat Győr és Kaposvár között lehet felármentesen, ezáltal vármegye- és országbérlettel is igénybe venni” – hívták fel a figyelmet, hozzátéve: a Balaton IC a korábbi években is az előszezontól kezdődően helyjegyköteles volt, azaz a teljes útvonalán nem volt felármentes a járat. Ebben újdonság a korábbi évekhez képest nincsen.
Autóbusszal is elérhető a Balaton az új bérletekkel
A tárca megjegyezte azt is, hogy a MÁV-Volán-csoport járatait választó vármegye- vagy országbérlettel rendelkező utasok a Volánbusz járataival korlátlanul utazhatnak vármegyén belül, illetve szerte az országban.
melyekre az országbérlet is érvényes. „Az autóbuszokkal többek között a tó északi partján fekvő Balatonkenese, Balatonalmádi, Balatonfüred, Tihany, Révfülöp, Keszthely, Hévíz, illetve a déli partján elhelyezkedő Siófok, Balatonlelle, Balatonboglár települések is elérhetőek a fővárosból. Az új bérletekkel mindenki megtalálhatja a számára kedvező megoldást, van amikor átszállással, van amikor átszállás nélkül használva a közösségi közlekedés járatait” – mutattak rá lapunknak.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a minap jelentette be a közösségi oldalán, hogy már több mint 300 ezer vármegye- és országbérletet váltottak az utasok a május 1-jei bevezetése óta.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba