Egyrészt amennyiben pecsétes papírunk van a strasbourgi székhelyű bíróságtól arról, hogy egy női nemi szervekkel rendelkező személyt hívhatnak bár Oszkárnak vagy Gyulának, attól még biológiailag nő marad, ez a tényszerű női mivoltja pedig jogilag felülírhatja férfi identitását,
akkor vajon miért számít transzfóbiának az, ha egy országban nem megengedett a nemváltás iskolai népszerűsítése?
Miért kéne bármi olyat reklámozni, ami a jogtudomány mai állása szerint is problematikus? Hiszen nyilvánvaló, hogy európai jogállamokban nem címkéznek csak úgy, kitolásiból nőnek egy férfit – ha valakit nőnek és anyának minősítenek és az Emberi Jogok Európai Bírósága erre áldását adja, annak nyomós és objektív oka van. Az úgy nem túl fair, ha a lánygyereknek azt tanítják, akár férfiként is élhet, sőt, akár férfiként is szülhet, majd utólag kiderül, ez azért nem ilyen egyszerű. Kinek hiányzik az ezt követő tízéves kétségbeesett pereskedés? Nem humánusabb dolog eleve nem kecsegtetni őt a lehetőséggel, ha pedig rákérdez, őszintén elmondani, hogy női nemi szervekkel egyelőre csak anya lehet, apa nem? (És fordítva: a bíróság ugyanis egyidejűleg egy bizonyos A.H. ügyében azt is kimondta, hogy a gyermeket spermákkal nemző személy nem nevezhető második anyának.)
Másrészt ha az, hogy „az apa férfi, az anya nő” annyira egyértelmű, hogy Berlintől Strasbourgig fenntartások nélkül bólintanak rá a szakemberek (még az emberi jogi bíróságon is egyhangú ítélet született ám), akkor kimondhatjuk-e vajon, hogy ebben semmi fóbia nincs? És amennyiben a példásan európai bíróság szerint efféle kérdésekben az államoknak olyan széles mérlegelési jogkörük van, hogy felülírhatják a családon belül kigondolt kapcsolatrendszereket és egy laza deadnaming keretében nyugodtan nőnek nevezhetik akár a papíron férfit is, azaz Barbaraként tarthatják számon azt, aki immár tizenkét éve Oszkár, és ez nem sérti az emberi jogok európai egyezményének 8. cikkét, azaz a magán- és családi élet tiszteletben tartásához való jogot, akkor mennyiben arányos egyidejűleg azt állítani, hogy „a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést” népszerűsítő tévéműsorok este 10 utáni műsorsávba száműzése sérti az uniós Alapjogi Charta 7. cikkét, azaz a magán- és családi élet tiszteletben tartását. Ha elvileg csak késő este vagy videóról vagy az interneten vagy szülői elmesélés útján juthat hozzá a gyerek efféle tartalmakhoz, az drasztikusabb beavatkozás lenne a családi életbe, mint azt írni a gyerek anyakönyvébe, hogy a magát apának nevező szülő valójában anya?
Továbbá ha a bíróságok kimondják, hogy nem anyakönyvezhető szülőként egyetlen transzapa, se pedig (A.H-ék esetében) két anya, mert ez ellentétes lenne a gyermek mindenek felett álló érdekeivel, akkor biztosan megállja-e a helyét az az állítás, hogy