inkább úgy kéne élményszerűen bemutatni a gyerekeknek a keresztutat, hogy a felnőttek viszik a keresztet, elöl tömörülve úgy, hogy látni se lehet tőlük semmit, a gyerekek pedig koslatnak utánuk.
Ezek a bölcs meglátások vajon úgy jönnek, hogy a kereszténység rugdosásának vágya egyszerre feltolul és kiiktatja a prefrontális kérget, vagy ellenkezőleg, működik a gondolkodás, de a kereszt vállalásának és hordozásának gondolata annyira idegen, hogy egyszerűen nem fér a szerzők fejébe? Az utóbbira tippelnék jóindulatúan és részvéttel teli szívvel.
És pont ezért van létjogosultsága az efféle, akár csapatépítésként is felfogható nagyheti keresztcipeléseknek. Nagyon-nagyon
lenézi a gyerekeket az, aki azt hiszi, nem nekik való a kereszt látványa és a szenvedés gondolata –
miközben sokuknak nagyon is vannak keresztjeik (legyen az a szülők válása, a testvér betegsége vagy bármi egyéb zűr), és nagyon is találkoznak a halállal, covidos-háborús nemzedékként meg aztán különösen. A nehéz az, amikor ezeket a lelki kereszteket úgy kell cipelniük, hogy ehhez semmiféle segítséget és fogódzót nem kapnak – amikor a nagyszülők halálakor a kiskamasz tele van kérdésekkel, szülei azonban téves kíméletből (vagy saját elveszettségük okán) inkább hárítanak és elküldik játszani, akár hosszú évekre egyedül hagyva őt a vonatkozó félelmeivel, na az a gyerekkínzás.