Oktatófilm világbajnoki rekorddal: Párizs után Budapesten is Kós Hubert a hátúszás királya! (VIDEÓ)
A 200 méteres hátúszás olimpiai bajnoka a Duna Arénában 25 méteres medencében is megmutatta, ki az úr a háznál.
Bár korábban nyers stílusban kritizálta a kormány által kivetett extraprofitadót, Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója keddi sajtótájékoztatóján bejelentette: az ír diszkont légitársaság tovább növeli budapesti bázisát.
Kedden kora délután, egy belvárosi szállodában tartott sajtótájékoztatót az ír diszkont légitársaság, a Ryanair vezérigazgatója.
Michael O'Leary bejelentette: ismét lehet majd Észak-Írországba utazni a repülőikkel, miután idén újranyitják belfasti járataikat.
A Ryanair ezek mellett a nyáron sűríti 15 járatát, többek között Berlinbe, Korfura, Rómába és Koppenhágába. A vezérigazgató kifejtette, különösen fontos számára a magyar piac, amennyiben nem lennének adók, a Ryanair addig bővítené a hazai bázist, ameddig csak lehetséges.
Michael O'Leary örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus-járvány leküzdése után Magyarországról továbbra is elérhetőek lesznek az olcsó repjegyeket kínáló légitársaságok, mint a Ryanair. A vezérigazgató a nyári turistaszezonnal kapcsolatban leszögezte, az általuk kínált turistabarát árazású repjegyek hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a turisztikai szektor újra fellendüljön a járvány után.
A terveink szerint több utast szállítunk majd a nyáron Budapestről, mint bármelyik más légitársaság. A Ryanair nyolc repülőgépet fog állomásoztatni a magyar fővárosban”
– jelentette ki Michael O'Leary.
A Ryanair összesen 56 célállomásra szállít majd utasokat a frissen meghirdetett menetrendje szerint. A tervek alapján hetente több mint ötszáz járatot teljesítenek Budapestről. Michael O'Leary reményét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy az ír légitársaság átveheti a Boeing amerikai repülőgyártótól a korábban rendelt repülőgépeit, tovább bővítve ezzel hálózatát és lehetőségeit.
A Ryanair-vezér állítása szerint az új gépek annyival kevesebb üzemanyagot használnak, hogy tovább tudják csökkenteni a viteldíjaikat a kivetett adók ellenére is. Michael O'Leary nem hagyta ki annak lehetőségét sem, hogy legnagyobb piaci konkurenciáját kritizálja.
Mint fogalmazott: míg a nyáron ők Budapestről hetente több mint ötszáz járatot üzemeltetnek majd, a magyar diszkont légitársaság csak 458-at. Az ágazatot érintő legnagyobb kockázatnak a vállalatigazgató az orosz-ukrán háborút, az inflációt, a recessziót és a koronavírus-járvány hatásait nevezte. A kivetett adókkal kapcsolatban elmondta,
Olvasóink számára emlékezetes lehet: a légitársaság első embere legutóbb szeptemberben járt Budapesten, a cégvezető akkor élesen bírálta a kormányt a kivetett extraprofitot célzó adó miatt, mivel szerintük az elmúlt két évben rekordveszteséget kellett elkönyvelniük, egészen pontosan 2,5 milliárd forintot.
Mint akkor fogalmazott, a magyar kormány volt az egyetlen uniós tagállam, amely szerint az elmúlt években a légitársaságok nyereséget könyveltek el. A cég első embere többször megismételte azt is, hogy „idiótának” tartja a kormány döntését. Akkori szavai szerint ez a lépés csak arra alkalmas, hogy rombolja a magyar turizmust. O'Leary továbbá az adó visszavonására szólította fel a kormányt.
Emlékezetes: a Mandiner elsőként számolt be arról is, hogy októberben a fapados légitársaság keresetet nyújtott be az őt elmarasztaló fogyasztóvédelmi határozat ellen a Fővárosi Törvényszékre.
Nyitókép: Michael O'Leary szeptemberi, budapesti sajtótájékoztatóján. Fotó: Kisbenedek Attila/AFP