Az ismertető azt is hangsúlyozza, hogy a „befogadó iskolai terek létrejöttének egyik kulcsszereplői az iskolában dolgozó tanárok, szakemberek”. Az Amnesty International Magyarország és a Labrisz szakemberei, trénerei számukra állították össze a tizenhat órás ingyenes továbbképzést (amelyre január 14-ig lehet jelentkezni), és amelynek elvégzése után a résztvevők
- „eligazodhatnak az LMBTQI-fogalmak között, valamint ismerik a homofób és transzfób törvény negatív társadalmi hatásait;
- ahol relevánsnak érzik, be tudnak építeni szexuális és nemi kisebbségeket érintő tartalmat az óráikba;
- a saját iskolai környezetükre szabva alkalmazni tudnak olyan módszereket, amelyek segítik a bullying megelőzését és kezelését;
- saját intézményükre szabott tervet hoznak létre annak érdekében, hogy az minél befogadóbbá váljon”.
Rédai Dorottya, a Labrisz ügyvivője a Telexnek korábban arról beszélt, az lenne jó, ha akkreditált képzést tudnának csinálni a tanároknak. „A pedagógusoknak meg van adva, hogy hány év alatt mennyi továbbképzésen kell részt venniük, de abba csak az akkreditált képzések számítanak bele. Biztos vagyok benne, hogy nagyon-nagyon nehéz lenne most egy ilyen programot akkreditáltatni. Szegény pedagógusok pedig annyira túl vannak terhelve, hogy nem fognak elmenni egy akkreditálatlan képzésre, mert nem fér bele az életükbe” – fejtegette.
Rédai kitért arra is, a Meseország mindenkié című kiadvány meséivel kapcsolatban is tartanak képzéseket a pedagógusoknak, arról, hogy „hogyan lehet felhasználni a meséket az órákon különböző emberi jogi témák megvitatására”. Az interjúból kiderült továbbá, hogy szeretnének egy szülői projektet is, mivel a Labrisznál úgy vélik: ilyen képzésre is lenne igény.
A Befogadó terek projektet a Bizottság CERV programja 177 ezer 203 euróval támogatja, amelyből az Amnesty International Magyarországra 78 ezer 614 euró támogatás jut.
a Bizottság CERV programja 177 ezer 203 euróval támogatja, amelyből az Amnesty International Magyarországra 78 ezer 614 euró támogatás jut.