Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Vajon megengedheti-e magának Budapest, hogy a szívében csaknem 3 kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni? – tette fel a kérdést a Magyar Autóklub pénteken, miután a felújított Lánchidat részlegesen megnyitották a forgalom előtt.
A szervezet az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatában azt írta: a klímacélok megvalósítását támogatja, azonban a Lánchíd funkcióváltásának ügyében a lehetőségek alaposabb átgondolását és valós szakmai és társadalmi vitát tart szükségesnek. A Magyar Autóklub közölte:
A közúti kapacitások megnyirbálásának hatására, új alternatív útvonalak, illetve szolgáltatások nélkül a kerülőutakon nő a forgalom és a környezet szennyezése, ami nem szolgálja a klímavédelmi célok megvalósítását – tette hozzá a szervezet. Utaltak arra, hogy Karácsony Gergely főpolgármester nem hirdette meg az autósok kitiltását a Lánchídról, ugyanakkor a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán megjelent javaslat már ezt a célozza.
–- írták, hozzátéve: a Lánchídtól északra hídkapcsolati hiány van, ezt a hálózati hiányt a Lánchíd kiiktatása csak tovább mélyítené.
A Magyar Autóklub jelezte: szakmai álláspontjukat közzétették a honlapjukon és elküldték Karácsony Gergely főpolgármesternek is. A felújított Lánchidat pénteken a buszok, a taxik és a motorosok, kerékpárosok számára nyitották meg, a gyalogosok a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják. Karácsony Gergely az eseményen azt mondta, a híd végső forgalmi rendjéről a budapestiekkel együtt kívánnak dönteni, valódi közéleti viták lefolytatása után.
Nyitókép: Isza Ferenc/AFP