Karácsony továbbra sem szolgálná az autósok érdekeit

2022. november 18. 19:55

Nemrég belengette a főváros, hogy december közepén megnyitja a közlekedést a Lánchídon, pénteken kiderült, hogy az autósok kimaradnak ebből a körből. Arról, hogy mikortól lehet személygépjárművel használni a Lánchidat, legkorábban jövő nyáron döntenek.

2022. november 18. 19:55
null
Bokor Gábor
Bokor Gábor

Szombaton tartották a Lánchíd terheléses próbáját, akkor 24, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival próbálták ki a felújított szerkezet teherbíró képességét. A november 12-i, statikus és dinamikus próbaterhelésen a szakemberek azt mérték, hogy milyen alakváltozásokat idéz elő a Lánchíd szerkezetében, ha annak meghatározott pontjain 20 tonnás tehergépkocsik állnak – adta hírül a BKK.

A másfél éven át tartó felújítási munkálatok ezzel a célegyenesbe értek, bíztak is az autósok abban, hogy kicsit javulhat a főváros közlekedése és ezzel csökkenhet a Margit híd, az Erzsébet híd és a többi átkelő telítettsége.

A hét közepén szivárogtak ki az első hírek, miszerint már csak egy hónapot kell várni arra, hogy újra át lehessen kelni a Lánchídon, azonban az autósoknak nagy csalódást okozott a hivatalos megerősítés. 

Fotó: MTI/Mónus Márton
Fotó: MTI/Mónus Márton

A főpolgármester pénteken jelentette be közösségi oldalán, hogy december közepétől közlekedhetnek

a buszok, a taxik és a kerékpárosok az elkészült útpályán.

Karácsony Gergely elbüszkélkedett vele, hogy az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad a Lánchíd felújítása.

– ismertette a főpolgármester, aki szerint a felújítás következő üteme a gyalogosok által használható szakaszok megújítása, ezért a gyalogosok a felújítás következő szakaszának lezárta után vehetik újra birtokba a hidat, várhatóan 2023 őszén.

Karácsony Gergely bejelentette, növelik a hídon közlekedő buszok számát, új járatot is indítanak, éppen azért, hogy a lehető legnagyobb mértékben kihasználják a szabad utat a Lánchídon. Azzal folytatta, hogy a híd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán kell dönteni, magyarul

addig a személyautók nem használhatják a hidat. 

Állítása szerint a mostani döntést „Budapest élhető, otthonos jövőjét szem előtt tartva hozták meg”.

Ígéret azért van

Megkerestük a Magyar Autóklubot, mit szólnak ahhoz, hogy az autósok kivételével nagyjából az összes eszköz használhatja majd a Lánchidat december közepétől. Gyulainé Dr. Tóth Zsuzsa, a szervezet jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke a Mandiner érdeklődésére elmondta, határozott ígéretük van a fővárostól arra, hogy érdemi vita után lesz a főváros részéről döntéshozatal. A közlekedési szakjogásztól megtudtuk, hogy most csak egy ideiglenes átadás történik, a végleges átadó a jövő évben várható, a reményeik szerint ekkor adják át a forgalmat az autósoknak is. 

– nyilatkozta portálunknak a szakértő, aki szerint vitára készülnek a fővárossal a végleges átadót megelőzően. 

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Gyulainé Dr. Tóth Zsuzsa lapunknak elmondta, pénteken kapott az autóklub egy megkeresést a Fővárosi Önkormányzattól, melyben ezt a szakmai vitát kezdeményezte a főváros és amiben több alternatív megoldás szerepel. Mint ismert, a főváros tervei között volt az is, hogy teljesen autómentessé teszik az alsó rakpartot, azonban mint megtudtuk, komoly viták és párbeszédek kellettek ahhoz, hogy egy időre, de letegyen erről a Fővárosi Önkormányzat. 

– mondta a Mandinernek a Magyar Autóklub képviselője. 

Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kováts
2022. november 19. 17:43
Első lépés: nem úgy gondolkodni, hogy dacból elutasítjuk az ötletet, csak mert Karácsony. Ő lehet, hogy a következő választáson megy a süllyesztőbe, de a Lánchíd addig fog állni míg magyar él a világon. Egy polgári városba igenis kell egy nyugalmasabb híd. Sajnos a kialakítása miatt teljes gyalogoshídnak alkalmatlan a Lánchíd, de ez a biciklis-buszos-taxis megoldás is erősen megfontolandó lépés. Az ebben a témában készített tanulmányok alapján a Lánchíd kiesése csak 7%-al (hét!) növelte a többi budapesti híd terhelését, ezt bőven elbírták és el fogják bírni a jövőben is. Az új buszvonal is üdvözölendő, hiszen alternatíva lehet egyeseknek, akik amúgy kocsival használták volna a Lánchidat, ez a 7%-ból fog lefaragni. Hosszú távon a rakpartot is kocsimentessé kellene tenni, egy modern világvárosban (merjünk felnőni a szerephez) a folyóparti promenád, korzó már alapvetés, hogy élhető legyen a város. És nekünk a Világörökség része mindez (sajnos a MOL tornyot engedélyezték, így az belerondít), nem szabadna egy jóérzésű polgárnak hagyni, hogy a rakpartok szmogos, mocskos sztrádák legyenek. Máshol sikerült megoldani a forgalom átirányítását, mi sem vagyunk hülyék. Aki pedig azt hiszi, hogy a több sáv segít a forgalmon, sőt, az egyetlen megoldás a forgalmi problémák megoldására, ajánlanám neki, hogy nézzen utána a Houston-i Interstate 10 autópálya történetének. Egy szakaszon immár 26 sávos, de a menetidő nőtt! Manapság a várostervezésben, közlekedésmérnökök közt ez a jelenség jól ismert és jól dokumentált. A beváros biciklis közlekedése katasztrófa, ezzel egy nagyon fontos hiányzó láncszem kerülne a helyére, végre lehetne családdal is biztonságban kerékpárra ülni. Levegő még gyalogosoknak is tisztább lesz, ennek a gyerekek miatt külön örülök. Remélem, hogy a Magyar Autóklub képviselői Polgárokként fognak az egyeztetéseken részt venni, és nem csőlátással, csak mert benne van a nevükben hogy Autó. Mindenkinek ajánlom egyébként, hogy tényleg üljön le, és számolja ki, hogy megéri-e autóval járnia. Egy átlag autó fenntartása átlagosan 3x annyiba kerül havonta (éves egészet utólag visszaosztva 12-vel), mint a havi üzemanyag ára. Ez a karbantartásból, gumicseréből, tisztításból, értékromlásból stb. adódik össze. Nézze meg mindenki, hogy a munkahelyén töltött napi 8 órából mennyit tölt azzal, hogy csak a kocsi költségei miatt dolgozik, és mennyivel gyorsabb beérnie kocsival. A Google Maps lehet, hogy a kocsit írja gyorsabbnak és ezt mi gondolkodás nélkül elfogadjuk, de akkor nem gondolunk bele, hogy parkolni is kell, télen jeget kaparni, nem indul egyből a gyújtás stb. Félreértések elkerülése végett nem vagyok kocsiellenes, csak mindenkit tudatosságra szeretnék inteni. Szerintem a kocsi igenis a szabadságjogok garantálásának egyik eszköze lehet (oda megyek ahova akarok; ha katasztrófa van tudok gondoskodni a családomról), vidéken meg legtöbbeknek létszükséglet.
Kristály
2022. november 19. 16:18
A budapestiek megérdemlik hogy fuldokoljanak a dugók levegőszenyezettségétől. A liberális fő célja az emberi nyomoritás ez olyan ismerös de a fiataloknak nem.
linkeloe
2022. november 19. 12:01
Minden autóforgalommal kapcsolatos döntését elfogadom, ha szerez legalább egy "B" kategóriás jogsit.
backdrive
2022. november 19. 08:08
Végre valaki, aki nem egy éjszaka alatt hoz döntést, hanem tásadalmi és szakmai párbeszéd után.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!