a polgári oldal viszont senkit sem hagy az út szélén, mindenkinek segít, aki rászorul”.
„Kevesebből többet kell fejleszteni”
Az országgyűlési képviselő, aki egyben az Építési és Beruházási Minisztérium tárcavezetője is, a rádióműsorban ismertette: folyamatban van a mintegy 10 milliárd forintnyi állami beruházás felülvizsgálata, ennek során „súlyos döntéseket kellett meghozni”. „A következő időszakban kevesebből többet kell fejleszteni, jobban megfontolva, teljes egészében újragondolva egy új struktúrát kell építeni.” A már zajló projekteket a tárca konszolidálja, a gazdasági változások nyomán felmerülő többletköltségeket végiggondolja a beruházásokban érintett szereplőkkel közösen. Ahol viszont még nem nyílt meg az építési napló, azokat a projekteket felfüggesztik, átütemezik, és más műszaki tartalommal valósítják majd meg később – ismertette Lázár János.
„Ilyen volt például az M76-os autópálya megépítésének a felfüggesztése, felülvizsgálata és elhalasztása Zalaegerszeg és az M7-es között, ez 360 milliárdos beruházás. Ilyen volt a Fertő-tavi beruházás felfüggesztése 80 milliárd forint értékben, a Bicske Budapest autópálya hatsávosítása 390 milliárd forint értékben, az M100-as Esztergom és az M1-es között 290 milliárd forint értékben. De ilyen volt a Testnevelési Egyetem 100 milliárd forint értékben, illetve Iparművészeti Múzeum 50 milliárd forint értékben” – sorolta a miniszter.