Ugyanígy homály fedi az egyesület kiadásait is. Annyi azonban bizonyos, hogy Karácsony tavaly októberi visszalépéséig, amikor is Budapest első embere Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt mögé állt be az ellenzéki előválasztás második fordulójában, kiemelkedő összegeket fordítottak a főpolgármester Facebook-oldalára. Így konkrétan a Kilencvenkilenc Mozgalom, illetve a szintén Perjés Gábor által navigált Mindenki Budapestért Egyesület. Előbbi a közösségi portál hirdetéstárának adatai alapján 2019. április 15. és 2021. október 11. között 104 millió 518 ezer 386 forintot, utóbbi 15 millió 142 ezer 988 forintot szánt a főpolgármester oldalára. Hasonlóak a Google adatai, amelyek szerint e felületen is a Kilencvenkilenc Mozgalom dominált a Karácsony-féle hirdetéseknél.
Nem mellékes a kiadások szempontjából, hogy tavaly augusztusban az egyesület azt állította: „adományokból” származó, 25 millió forint „körüli” összeggel szállnak bele a főpolgármester népszavazási kezdeményezésének, ezzel pedig lényegében miniszterelnök-jelöltségének népszerűsítésébe. Akkori tájékoztatásuk szerint hétszáz óriásplakáton, háromszáz citylighton és ezer, úgynevezett B1-es poszteren hirdették a referendumot, illetve ezzel egy időben online felületeken is elindult a kampány.
Csakhogy pár hónappal később beszédes dokumentumok láttak napvilágot a sajtóban. Egy 2021. augusztus 26-i e-mail szerint Patek Gábor (akinek neve több alkalommal is felmerült az Anonymus-videókban, az egyik felvételen például Gajda Péter kispesti MSZP-s polgármester korábbi kabinetfőnöke és egy ismeretlen férfi egy autóban ad és vesz át pénzkötegeket) a Key Price Kft. nevében eljárva kért ajánlatot és elérhető felületlistát száz óriásplakát elhelyezésére. Patek azt írta, megrendelőként a Karácsony-féle Párbeszéd Magyarországért Pártot tüntessék fel, de felhívta a figyelmet arra, hogy a végfelhasználó a Kilencvenkilenc Mozgalom lesz, „amely jelenleg nem jogi személy”.
Az üzlet megvalósult, hiszen az erről szóló számlát is bemutatták. A JCDecaux Hungary Zrt. által kiállított bizonylat szerint a 123 hirdetési felületért mindössze 5,2 millió forintot kellett fizetni, az 51 millió forintos árból a Key Price Kft. közel 46 millió forint engedményt kapott.
Nyitókép: Facebook