Nem túlzás, Hory Elemér a múlt század legzseniálisabb képhamisítója volt. Ha olyan kedve akadt, öt perc alatt rajzolt egy Picassót és évtizedek alatt több ezer méregdrága hamisítvánnyal árasztotta el a piacot. Pitiáner tolvajként kezdte, ám aztán rengeteg pénzt keresett Modigliani, Picasso vagy éppen Matisse képeinek másolásával. Az egész életét meghamisította, így mindenkinek azt mondta, nemesi családban született, ám ennek nincs nyoma. Az viszont biztos, hogy festőművésznek készült, ezért tanult Münchenben is és állítása szerint Párizsban egy asztaltársaságban ült például Picassóval is.
Kezdetben csak a maga szórakoztatására másolta a híres festőket, ám egyszer egy hölgynek megtetszett egy rajza a lakása falán. „Ugye, Picasso?” – erősködött a vendég. Hoffmann pedig nem tiltakozott, hanem eladta neki. Így kezdődött a század legnagyobb festményhamisítójának története. A zsenialitása amúgy abban rejlett, hogy
sohasem ismert festményeket másolt, hanem abban a stílusban festett új képeket, mint az imádott művészek.
A képeket nem szignózta, így még azt sem lehetett állítani, hogy hamisítani próbált.
Éppen ezért különleges az a Picasso-festmény, amelyet Makláry Kálmán, a Kálmán Makláry Fine Arts tulajdonosa vett. „Ez egy eredeti Picasso-kép tökéletes másolata. Az Avignoni kisasszonyokról van szó, amely Picasso életművének egy fontos lenyomata. Picasso szignó van rajta, de a festmény hátuljára odaírta a nevét Hory, méghozzá Elmyrként, ugyanis ez volt az egyik művészneve. Picasso amúgy jó véleménnyel volt Hory-ról, megesett, hogy mutattak neki egy Hory-féle Picasso-rajzot, a híres művész megnézte, s csak annyit mondott, akár rajzolhattam volna én is” – mondja Makláry Kálmán.