Ha valakinek a történetet olvasva a Star Wars, a Matrix és a Rómeo és Júlia is eszébe jut, az nem a véletlen műve.
A filmet rendező Denis Villeneuve-ről tudható, hogy nagy sci-fi rajongó, miközben a csodálatos képi világú alkotások nagy mestere is. Elég csak az Érkezés, a Szárnyas fejvadász 2049 filmjeit említeni. Ha korábbi munkáira tekintünk vissza, az Oscar jelölt Felperzselt föld és A sivatag románca filmjeit látva az is kiderül, hogy a kietlen táj, a sivatag is meghatározó tere főhőseinek. Mindez oda vezethető vissza, hogy tizenkét éves korában találkozott David Lynch adaptációjával, majd a regényt is elolvasva EZT A TÖRTÉNETET akarta leginkább filmre vinni.
Az Érkezés és a Szárnyas fejvadász 2049 tulajdonképpen előtanulmányok voltak a Dűne adaptációhoz – nyilatkozta egy interjúban.
és a tulajdonképpen előtanulmányok voltak a adaptációhoz – nyilatkozta egy interjúban.Eltökéltségét jelzi, hogy ez az első filmje, amelyben producerként is jelen van.
Így nem meglepő, hogy a Dűne minden elemében Villeneuve-i. A sci-fi filmjeiben a képek beszélnek, a látvány az, ami elsődlegesen tolmácsolja a történetet, és nem az elhangzott szavak, mondatok. A kétszeres Oscar-jelölt régi alkotótárs Patrice Vermette munkája valóban lélegzetelállító. A film hangulata és terei azonnal beszippantják a nézőt. Hans Zimmer zenéje – aki szintén nagy rajongója Herbert írásainak, és e film kedvéért inkább visszalépett a Tenet zenéjének megkomponálásától – csak tovább erősítik a képek hatásait. A színek, a terek és a fények játéka és a zene együttesen tökéletes kiegészítései a szereplők lélekábrázolásának. DE!