Aki azt reméli a filmtől, hogy a történet szereplőinek valódi erejét, cselekedeteik hátterét és az ott lappangó viszonyokat, hatalmi összefonódásokat, a drámai fordulatok pontos okait a párbeszédekből fel tudja térképezni, csalódni fog. A film minden kockája egy kiáltvány arról, hogy az alkotók olyan részletességgel ismerik az alapművet, amely részletességgel a nézők közül csak nagyon kevesen. Ez sokak számára nagyban megnehezíteni a befogadást, még úgy is, hogy a rendező csak a könyvből a leginkább vászonra átvezethető jeleneteken keresztül meséli el a cselekményt. Számukra a film csupán a képeivel fog hatást elérni. A sok előremutató történetfoszlány, amelyek Paul látomásaiként vetülnek elénk, akár össze is zavarhatják a nézőket. A történet inkább tűnhet a sejtelmek sejtésének mintsem egy koherens cél felé irányuló elbeszélésnek.
Mivel a több mint két és félórás filmben a herceg csak próbálja meglelni az útját, a fordulatosabb történésekre majd csak a második részben számíthatunk, aminek még csak az előkészületei zajlanak, a premierre várhatóan 2023 októberében kerül sor.
Összességében a Dűne egy valóban látványos történet, amely díszleteivel és világával el tudja varázsolni a nézőt. A vászonra vetülő világ grandiózus terei egy valóban sosem látott univerzumra nyitnak ablakot. Ez Villeneuve eddigi karrierje legkiforrottabb megjelenésű filmje.
Kár, hogy a szereplők alakításai közül páran nem érnek fel a díszlet adta keretekhez.
A párbeszédek és a képi világ általi történetmesélés sokszor elveszti a dinamizmusát, a film túl gyakran mereng el a saját látványának a hangsúlyozásában, amely a Marveli dinamizmushoz szokott nézőkben az unalom érzetét keltheti.
Az adaptáció valódi sikerét majd a második részt követően lehet megvonni, addig marad a sejtés, hogy a kiválasztott a homoktenger közepén is beteljesíti küldetését, bárkivel és bárhogyan is kell megharcolnia a trónjáért.
Nyitókép: InterCom