korábban pedig négy évig ült börtönben Olaszországban, és már a támadást megelőzően a német hatóságok látókörébe került.
Sayfo Omar az egyiptomi média küzdelmét mutatta be a muszlimok radikalizációja ellen. Rámutatott, hogy a radikalizmus és terrorizmus nem kizárólag Európa problémája. A Közel-Keleten és Észak-Afrikában ugyanúgy súlyos kihívás az iszlamista radikalizmus térnyerése, és nemcsak a szűke vett biztonsági diskurzus, hanem a társadalom és a politika szempontjából is, hiszen a különböző radikális iszlamista mozgalmak megbontják az adott társadalmak struktúráit és a kormányok legitimitását is aláássák. Amikor az „Iszlám Állam” felemelkedett, az arab populáris kultúra rendkívül gyorsan válaszolt erre a kihívásra. Filmdrámák (például a Fekete varjak című sorozat 2017-ből) és komédiák (például a Da’doosh, szintén 2017-ből) egyaránt születtek a témában.
Sayfo előadásában Egyiptomra fókuszált, amely „az arab világ Hollywoodja”; produktumai szerte az iszlám világban népszerűek. Kiemelte, hogy az egyiptomi filmipar nemcsak napjainkban, hanem már hosszú ideje markáns választ ad a radikálisok térnyerésére, szoros együttműködésben a szunnita iszlám világ egyik meghatározó szellemi központjával, az al-Azhar mecsettel, illetve imámjával. Ennek keretében
pozitív iszlámképet hirdet, a szélsőségeseket jellemzően ostoba vagy megtévesztett, megvezetett emberekként mutatja be,
a terrorizmust pedig az egyiptomi tradícióktól, kultúrától és ideától távolinak láttatja.