A koncepció – mint írtam – nem bonyolult, de nem attól lesz valami sikeres és közben mégis autentikus, mert valami körmönfont elképzelés áll mögötte. Az, hogy koncerteket tartanak a természetben, erdőkben, vizek partján, nem új elképzelés. Nem hogy nem új, de talán a zenével egyidős.
A zene mélyen rokon a természettel,
egy erdő atmoszférája nem sokban különbözik attól, amit egy zenemű képes megidézni. A természet és a zene egymást erősítik, együttes jelenlétük új dimenziókat nyit a hallgatóban. Egyáltalán, a művészet természetben való megjelenése, jelenléte olyan élmény, amit koncerttermekben, kőszínházakban nem élhetünk át. Egy öreg tölgyfa alatt elmondani egy verset vagy eljátszani egy zeneművet egészen mást jelent, mint ugyanezt egy városi épületben megtenni.
Szabó Lajos és lelkes csapata a természeti élményt egyesíti a lelki élménnyel, de úgy, hogy közben megpróbálja tudatosítani a közönséggel azt is, hogy ezek a varázslatos koncerthelyszínek a Mátrában milyen törékenyek, mennyire védelemre szorulnak. Ahogy ők maguk megfogalmazták: „A Muzsikál az erdő fő célja az erdő, a zene, a művészet erejével az embereket egy környezettudatos, fenntartható életvitel irányába mozdítani”. A mára igencsak divatos szlogenekké vált hívószavak („fenntartható”, „környezettudatos”) a Muzsikál az erdő esetében koránt sem légből kapottak, nem arról van szó, hogy felültek volna egy divathullámra, hogy a klíma-hisztéria oldalvizén akarnák eladni magukat, sokkal inkább arról, hogy